W myśl umowy podpisanej 23 lutego 1995 r. dział autobusów ówczesnej firmy Mercedes-Benz AG i spółka Karl Kässbohrer GmbH zostały połączone w jedną firmę. Obecnie - po 10 latach istnienia - EvoBus z udziałem w rynku sięgającym 28,5% jest liderem wśród europejskich producentów autobusów.

EvoBus od swego utworzenia nieprzerwanie realizuje "strategię dwóch marek“, która opiera się na wykorzystaniu i dalszym rozwijaniu mocnych stron autobusów Mercedes-Benz i Setra. Modułowy system budowy, stosowany w produkcji autobusów obu marek, został znacznie poszerzony i umożliwia szybkie wdrażanie nowych wariantów długości i wysokości pojazdów. Od roku 1995 wprowadzono na rynek 60 nowości produktowych, wśród nich są np. autobus miejski Mercedes-Benz Citaro (1997), turystyczny Travego (1999), Setra TopClass 400 (2001), Setra ComfortClass 400 (2003) i Mercedes-Benz Tourino (2004).

EvoBus poprzez takie innowacje, jak bezemisyjne autobusy zasilane ogniwami paliwowymi czy pojazdy z napędem gazowym, ma znaczący wkład w poprawę stanu ekologii przewozów pasażerskich. Seryjne wyposażanie autobusów w ESP (Elektroniczny Program Stabilizujący) i asystenta hamowania stanowi znaczną poprawę w technologii bezpieczeństwa EvoBus.

W roku 2004 sprzedaż EvoBusa wyniosła 8.600 autobusów. Oznacza to 50% wzrost sprzedaży w stosunku do roku 1995. Jednocześnie wynik ten jest najlepszy w historii firmy. EvoBus odnotował też wzrost obrotów o 75% do poziomu 2,4 mld euro. Przedsiębiorstwu na przestrzeni lat 1995-2004 udało się zwiększyć o 2,4% udział w rynku zachodnioeuropejskim. Udział ten wynosi obecnie 28,5%. EvoBus zatrudniał w ubiegłym roku w całej Europie 10.600 pracowników, czyli o 1.260 więcej niż w roku 1995.