Trasa wyścigu miała długość 4,5 km. Start zlokalizowany był na rynku w Korczynie, meta w miejscowości Czarnorzeki. Podczas przejazdu zawodnicy mieli do pokonania 9 lewych i 11 prawych zakrętów. Najmocniejsze samochody pokonywały trasę z prędkością dochodzącą w niektórych miejscach do 260 km/h.

Mariusz Stec jadący Mitsubushi Lancerem triumfował w pierwszym dniu zawodów w Korczynie i tym samym wygrał I rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Z łącznym czasem 4 minuty 4 sekundy i 299 tysięcznych wyprzedził drugiego na mecie Tomasza Mikołajczyka i Pawła Dytko, który zajął ostatecznie najniższe miejsce podium.

Mimo trzeciego miejsca klasyfikacji generalnej, Paweł zwyciężył w swojej klasie N+2000. Kierowca zdecydowanie poprawił czasy uzyskiwane w podjazdach treningowych, dzięki czemu uzyskał tak doskonały rezultat.

W klasie A+2000 zwyciężył Grzegorz Duda (Mitsubishi Lancer), natomiast w klasie historycznej triumfował Marcin Kozłowski (VW Golf)

Nieoficjalne wyniki I rundy GSMP:

1. Mariusz Stec (Mistubishi Lancer EVO VI / OP+2000)

2. Tomasz Mikołajczyk (Mitsubushi Lancer EVO VI / OP+2000)

3. Paweł Dytko (Mitsubushi Lancer EVO VI / N+2000)

4. Tomasz Myszkier (Mitsubishi Lancer EVO VIII / N+2000)

5. Marek Nyga (Mitsubushi Lancer EVO IX / N+2000)

6. Grzegorz Duda (Mitsubishi Lancer EVO VIII/ A+2000)

7. Stefan Karnabal (Mitsubushi Lancer EVO VIII / N+2000)

8. Marcin Czernik (Subaru Impreza / OP+2000)

9. Roman Baran (Renault Clio / OP-2000)

10. Aleksander Michałowski (Honda Integra A-2000)

W drugim dniu zawodów triumfował Tomasz Mikołajczyk, który tym samym wygrał klasyfikację generalą II rundy GSMP w Korczynie. Zaraz za nim na podium znaleźli się Marek Nyga i Paweł Dytko. Różnica w wyniku pomiędzy nimi wyniosła zaledwie 68 tysięcznych sekundy. Z powodu awarii zawodów nie ukończył zwycięzca I rundy GSMP, Mariusz Stec. Szansy na zwycięstwo pozbawiła go awaria turbosprężarki.

Wicedyrektor zawodów Pan Hubert Bochnak, tak ocenia imprezę: Jako organizatorzy pierwszej i drugiej eliminacji GSMP jesteśmy dumni że przyjechało do nas tylu wspaniałych zawodników. Dzięki przychylności władz gminy Korczyna, mogliśmy zorganizaować wspaniałe zawody i za to chcemy serdecznie podziękować. W przeciwieństwie do zeszłorocznych zawodów, w ten weekend pogoda dopisała i dzięki temu przy trasie zgromadziła się jeszcze większa liczba widzów. Mamy nadzieję że zarówno zawodnicy jak i kibice są zadowoleni z przebiegu i poziomu rywalizacji na naszych zawodach.

Zwycięzcy wyścigu w wywiadzie dla Onet.pl:

Tomasz Mikołajczyk:

Dzień upłynął dość spokojnie ze względu na awarię samochodu głównego konkurenta - Mariusza Steca. Już od pierwszego przejazu uzyskałem dużą przewagę więc mogłem kontrolować sytuację. Dzień gorący i udany. Szczególnie dzięki uzyskaniu pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej.

Marek Nyga:

Jak na debiut idealny weeken majowy. Spełniło się moje marzenie i wygrałem w grupie N. Obsada zawodów bardzo mocna, wystartowało wielu utytułowanych zawodników, między innymi Paweł Dytko i Tomasz Myszkier. Rywalizacja z nimi była naprawdę emocnonująca. Jestem bardzo szczęśliwy, to był naprawdę niesamowity dzień!

Paweł Dytko:

Drugie miejsce w generalce i pierwsze w grupie N przegraliśmy o 6 setnych sekundy. Troszkę tego żal ale mamy 3 miejsce w klasyfikacji generalnej na każdej z dwóch eliminacji GSMP w Korczynie. Łącznie daje to aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Polski. Samochód wypadł super, nie było żadnych problemów. Wyjeżdżamy usatysfakcjonowani, a decyzję co do dalszych startów w Wyścigach Górskich podejmiemy po rajdzie Elmot.

Wyniki II rundy GSMP:

1). Tomasz Mikołajczyk (Mitsubishi Lancer EVO VI / OP+2000)

2). Marek Nyga (Mitsubishi Lancer EVO IX / N+2000)

3). Paweł Dytko (Mitsubishi Lancer EVO X / N+2000)

4). Grzegorz Duda (Mitsubishi Lancer EVO VIII / A+2000)

5). Tomasz Myszkier (Mitsubishi Lancer EVO VIII / N+2000)

6). Mariusz Łoś (Mitsubishi Lancer EVO IX / OP+2000)

7). Stefan Karnabal (Mitsubishi Lancer EVO VIII / N+2000)

8). Roman Baran (Renault Clio / OP-2000)

9). Janusz Szafraniec (Mitsubishi Lancer EVO VIII / N+2000)

10). Aleksander Michałowski (Honda Integra / A-2000)

Więcej o sportach motorowych na Sport.Onet.pl