Auto Świat 200 km wokół Ładogi

Rosyjskie zawody okrywa w Polsce legenda, bowiem atmosfera i skala trudności są wyjątkowe w skali europejskiej. Na podbój Wschodu nasi zawodnicy wyjeżdżali od 2003 r. i tylko raz udało się im zdobyć podium – w 2004 r. II miejsce w TR3 zajęli Krzysztof Turchan z Witoldem Fedorowiczem.

W tym roku na starcie w Sankt Petersburgu pojawiły sie trzy polskie eikpy. Walkę o najwyższą lokatę udało się nawiązać jedynie Marcinowi Łukaszewskiemu i Magdalenie Duhanik, którzy Ładogę potraktowali jak sportowe wyzwanie. W koronnej klasie Proto (nie ma tu „generalki”) głównymi konkurentami byli doświadczeni Finowie i Rosjanie, dysponujący dobrze przygotowanym sprzętem.

Rownolegle rywalizacja odbywała się w opanowanej przez Rosjan, nieco niższej klasie TR3. Team Off-roadsport.pl szybko odnalazł się w nowych warunkach i 3. dnia odnotował zwycięstwo etapowe. Polacy utrzymywali się w ścisłej czołówce do ostatniego etapu, gdzie 4 km przed metą awaria pozbawiła ich 2. lokaty. Reszta polskiego obozu rajd potraktowała przygodowo, ciesząc się jazdą po niezwykłych terenach.

Ładoga Trophy ma ciekawy charakter. Bieg zaczyna w Petersburgu i okrąża największe jezioro w Europie, rozbijając po drodze kilkudniowe obozy, wokół których przygotowano oesy. Trasy są bardzo trudne, ale zróżnicowane, a średnia ich długość to kilkanaście km.

Piętnasta edycja „Ładogi” zakończyła się niezwykłą fetą i występami tancerek. Przyjazna atmosfera towarzyszyła zawodom przez cały czas. Rosyjska gościnność, uprzejmość, białe noce i różnorodność nacji tworzyły niezapomniany klimat.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków