Coraz bardziej wyśrubowane normy emisji spalin zmuszają koncerny samochodowe do prac nad poprawą efektywności silników. Mazda uznała, że najlepsze efekty przeniesie połączenie nowoczesnych jednostek napędowych z możliwie lekkimi nadwoziami.

Owocem strategii jest nowa generacja prototypowej Mazdy Kiyora, która według japońskiego standardu 10-15 cykli jazdy miejskiej ma zużywać zaledwie na 3,1 l/100 km! Samochód został wyposażony w benzynowy 1,3-litrowy silnik Sky-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Konstrukcja bloku jednostki napędowej obniżyła tarcie, natomiast system zmiennych faz rozrządu pozwala na dostarczenie do komór spalania optymalnej ilości powietrza. Konstruktorzy silnika Sky-G zapewniają, że jest ona o 15% bardziej efektywna od obecnie stosowanej przez Mazdę "dwulitrówki". Przewidywania mówią, że Mazda3 z silnikiem Sky-G będzie zużywała tyle paliwa, co aktualnie produkowana Mazda2.

W Tokio Mazda zaprezentowała także wysokoprężne silniki Sky-D. Również one oznaczają się zmniejszonymi oporami mechanicznymi. Kształty komór spalania, panujące w niech ciśnienia oraz technika wtrysku ropy zostały dobrane w sposób gwarantujący wysoką moc oraz płynną pracę. Silnik został wyposażony we wtryskiwacze piezoelektryczne i dwustopniową turbosprężarkę. Nowoczesny motor Sky-D ma charakteryzować się spalaniem mniejszym o 20% w porównaniu z aktualnie oferowanym przez Mazdę silnikiem diesla 2.2 MZR-CD. W efekcie Mazda6 z nowym silnikiem Sky-D powinna zużywać ilości paliwa zbliżone do Mazdy2.

Zaletą motorów Sky-G oraz Sky-D także optymalny kształt krzywej przebiegu momentu obrotowego, która przełoży się na elastyczność samochodów. Nazwa debiutujących w Tokio jednostek napędowych pochodzi od słowa Sky (z ang. niebo). Według przedstawicieli firmy z Hiroszimy niebo ma być granicą dla aspiracji inżynierów Mazdy.

Pracownicy japońskiej firmy zadeklarują także, że prezentacja nowych silników nie zakończy walki o obniżenie spalania. Według nich do 2015 roku zużycie paliwa uda się obniżyć o 30% w porównaniu z poziomem z 2008 roku.