Przesunięcie terminu ponownego wejścia na największy światowy rynek motoryzacyjny o ponad dwa lata miało kilka przyczyn. Przede wszystkim na 2009 rok planowane jest przeprowadzenie faceliftingu wszystkich trzech modeli, bazujących na tej samej platformie, przygotowanej wspólnie z należąca do GM marką Saab. Już teraz inżynierowie włoskiej firmy opracowują zmiany w modelach, tak by odpowiadały także amerykańskim normom emisji zanieczyszczeń oraz bezpieczeństwa. Być może wersje przeznaczone do sprzedaży w USA będą nieznacznie różnić się do wersji europejskich.
W 2010 roku Alfa Romeo będzie obchodzić stulecie swojego istnienia, dlatego też pojawienie się na rynku amerykańskim tuż przed tą datą może zostać wykorzystane jako jeden z elementów obchodów tej rocznicy.
Zobacz galerię zdjęć samochodu Alfa Romeo Brera
Okres, jaki pozostał do wprowadzenia marki do Stanów Zjednoczonych, pozwoli także na przygotowanie najmocniejszej wersji GTA każdego z trzech modeli. Szczególnie na rynku amerykańskim wersje te mogą okazać się wyjątkowo popularne.
Richard Gadeselli, rzecznik włoskiej marki, odmawia jeszcze podania bliższych szczegółów dotyczących amerykańskich wersji. Wiadomo jedynie, iż dostępne będą wersje z silnikami benzynowymi 2,2 oraz 3,2 V6. W zależności od popularności silników wysokoprężnych, być może oferowany będzie także diesel 2,4 znany z modelu 159.
Zobacz galerię zdjęć samochodu Alfa Romeo 159
Choć początkowo planuje się wprowadzenie tylko trzech modeli, to jednak z początkiem kolejnej dekady najprawdopodobniej pojawią się kolejne modele. Być może będzie to auto bazujące na zaprezentowanym w Genewie w 2003 r. koncepcyjnym modelu Kamal, który mógłby się pojawić już w 2011 r. Wielce prawdopodobne jest także wprowadzenie do produkcji modelu Racer (2011), pozycjonowanego poniżej obecnego modelu 147. I na koniec nie ominie Stanów również następca modelu 166, czyli planowany na 2012 rok model 169.
Zobacz galerię zdjęć samochodu Alfa Romeo 166
Wejście Alfy na rynek amerykański spowoduje także zacieśnienie więzów z marką Maserati. Przede wszystkim udostępnionych zostanie ok. 50 salonów na terenie lub w pobliżu większych miast, w których oferowane będą modele Alfy Romeo. W razie sukcesu rynkowego liczba ta z pewnością jeszcze wzrośnie.