Nowa "trójka" spod znaku M ma całkiem nowy, jak twierdzą inżynierowie firmy, 3 litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik z dwoma sprężarkami. Oznacza to, że w M3 po raz pierwszy pojawi się silnik turbo. Zdrada ideałów? Może i tak, ale przez to auto jest mocniejsze i szybsze.
Silnik to gruntownie zmodernizowana jednostka znana z modelu 1M. Moc? 430 KM, czyli o 10 KM więcej od poprzedniczki. 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych jest od 1800 do 5390 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h? 4,1 sekundy, czyli lepiej od poprzedniczki o ponad pół sekundy . To zasługa nie tylko mocniejszego silnika ale mniejszej o 80 kg masy auta (1497 kg). Moment przenoszony jest za pomocą 6-biegowej, manualnej przekładni. W opcji, jest skrzynia z podwójnym sprzęgłem o siedmiu przełożeniach.
Ile to wszystko kosztuje? Limuzyna M3 to wydatek 335 400 złotych. M4, czyli kiedyś M3 coupe, kosztować będzie 341 300 złotych.
Galeria zdjęć
BMW M3
BMW M3
BMW M3
BMW M3
BMW M3
BMW M3
BMW M3
BMW M3
BMW M4
BMW M4
BMW M4