Po koncepcyjnym Vision EfficentDynamics mającym na celu osiągnięcie sportowych osiągów z minimalnym zużyciem paliwa, podczas 81. autosalonu genewskiego BMW przedstawi kolejny koncept, tym razem z naciskiem na inteligentną integrację sieciową ConnectedDrive.
Koncepcyjny roadster ukazuje potencjał stylistyczny, jak i technologiczny koncernu z Monachium w postaci optymalizacji komfortu, bezpieczeństwa i oferty informacyjno-rozrywkowej. Niektóre z tych rozwiązań z całą pewnością mają szanse trafić w przyszłości do seryjnych samochodów.
Zasada warstwowa, w której poszczególne elementy przejmują kilka funkcji, realizowana jest zarówno we wnętrzu auta jak i w karoserii. Czujniki wbudowane w reflektory przednie i lampy tylne pomagają w obserwacji ruchu drogowego i otoczenia, a anteny zamiast lusterek zewnętrznych wysyłają informacje na zewnątrz i odbierają dane nawigacyjne.
Do nowości przedstawianych w ramach BMW Vision ConnectedDrive w zakresie koncepcji obsługi i wskazań należy rozszerzony wyświetlacz Head Up Display, który poprzez trójwymiarową prezentację informacji i symboli zapewnia wizualne zespolenie realnego obrazu drogi i wirtualnych treści. Wyświetla on na przykład wskazówki nawigacyjne precyzyjnie tam, gdzie znajduje się możliwość skrętu w odniesieniu do perspektywy w danej chwili. W zależności od sytuacji różne wskazówki wyświetlane są według ich priorytetu na bliższym lub dalszym planie.
Oprócz tego studium koncepcyjne wyposażone jest w dowolnie programowalny zestaw wskaźników, który uzupełnia wskazania wyświetlacza HUD. Jego zakres wielokrotnie przewyższa możliwości wskazań klasycznych wskaźników na desce rozdzielczej. Dzięki również trójwymiarowej strukturze wskazań możliwe jest mocniejsze lub słabsze eksponowanie poszczególnych informacji zależnie od sytuacji, tak aby odpowiednio zwracały na siebie uwagę.
BMW Vision ConnectedDrive daje również pasażerowi dodatkowe możliwości korzystania z funkcji realizowanych dzięki inteligentnej integracji sieciowej. Pasażer może jako pilot m.in. analizować odbierane online informacje lub adresy do nawigowania i w razie potrzeby przekazywać je na zestaw wskaźników kierowcy. Zapewnia to zupełnie nowy wymiar interakcji zarówno pomiędzy kierowcą i pasażerem, jak i integracji sieciowej otoczenia.
Jeszcze bardziej różnorodny i indywidualny wybór informacji zapewnia Emotional Browser. Podczas jazdy system zbiera i filtruje dodatkowe informacje o mijanych miejscach zależnie od osoby, nastroju albo lokalizacji. Taką indywidualną konfigurację można ustawić przed rozpoczęciem jazdy, albo zawężać lub rozszerzać w trakcie jazdy odpowiednio do własnych wymogów.
To tylko przedsmak. Wszystkie swoje możliwości bawarski producent zaprezentuje podczas Geneva Motor Show 2011.
Źródło: BMW