Modernizacja 2-litrowego diesla w X1 polega na umieszczeniu wahadełka w kole dwumasowym (patrz: technika). Nie jest to nowy wynalazek, gdyż od lat stosuje się go w lotnictwie. Ma za zadanie niwelowanie drgań silnika w trakcie jazdy na niskich obrotach.

Efekt jest zdumiewający – możemy zmienić bieg na wyższy poniżej 2 tys. obr. i nie odczujemy ze strony silnika żadnego szarpiącego protestu. Dwulitrowy diesel EfficientDynamics Edition ma o 14 KM mniej od zwykłej odmiany, ale za to osiąga o 30 Nm wyższy moment obrotowy. Podczas naszego testu średnie spalanie wyniosło 6,0 l/100 km – to więcej niż deklaruje BMW, ale świetny wynik jak na 1,5-tonowego SUV-a.

Kultura pracy silnika, realne możliwości oszczędności paliwa, dobre prowadzenie. Zbyt twarde zawieszenie, wysoka cena.