• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat BMW

BMW

BMW

BMW (Bayrische Motorem Werke - niem. Bawarskie Zakłady Silnikowe) to jedna z najpopularniejszych dziś marek samochodowych. Jednak nie od początku niemieccy inżynierowie projektowali auta. Zakład został założony w 1913 roku przez Gustava Otto i Karla Rappa i najpierw zajmował się produkcją samolotów i motocykli. Wtedy też powstało logo firmy BMW, które przedstawia stylizowany krąg śmigła w barwach Bawarii.

Dopiero w 1929 roku, BMW skonstruowało swój pierwszy seryjnie produkowany samochód - BMW 3/15. Firma niejednokrotnie stawała nad przepaścią(m.in. po I i II wojnie światowej) i mogła zniknąć z rynku. Na szczęście los był dla Niemców łaskawy.

Największy rozwój firma zawdzięcza Eberhardowi von Kuenheim. Sprawił, że BMW liczyło się już nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Dzięki wypuszczeniu przez dział BMW Motorsport takich modeli jak 3.0 CSL, M1, czy M3 E30 nasz puls niejednokrotnie wzbijał się ku górze. Ten ostatni w wersji cywilnej był niestety często „ulepszany” przez amatorów tuningu i szybkiej, agresywnej jazdy, przez co kierowcy bawarskiej marki ulegają stereotypowi piratów drogowych. Na szczęście dziś ten model zyskuje miano cenionego klasyka.

Obecnie BMW jest właścicielem m. in. Rolls-Royce'a i Mini.

BMW - modele

BMW 2002 Turbo

BMW 2002 Turbo

BMW i3

BMW i3

BMW i8

BMW i8

BMW Isetta

BMW Isetta

BMW M1

BMW M1

BMW M3

BMW M3

BMW M5

BMW M5

BMW M6

BMW M6

BMW Seria 1

BMW Seria 1

BMW Seria 2

BMW Seria 2

BMW Seria 2 Active Tourer

BMW Seria 2 Active Tourer

BMW Seria 3

BMW Seria 3

BMW Seria 3 GT

BMW Seria 3 GT

BMW Seria 4

BMW Seria 4

BMW Seria 5

BMW Seria 5

BMW Seria 5 GT

BMW Seria 5 GT

BMW Seria 6

BMW Seria 6

BMW Seria 7

BMW Seria 7

BMW Seria 8

BMW Seria 8

BMW X1

BMW X1

Ikona samochodu

BMW X2

BMW X3

BMW X3

BMW X4

BMW X4

BMW X5

BMW X5

BMW X6

BMW X6

BMW Z1

BMW Z1

BMW Z3

BMW Z3

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z8

BMW Z8

BMW - powiązane artykuły

Czy gaz niszczy silniki?

BMW serii 3 E90 - koszty będą rosnąć

Używane BMW serii 3 E90 można kupić już za 20 tys. zł. Jednak najtańsze egzemplarze prawie zawsze wymagają dużego doinwestowania, a BMW pomimo wieku nie należy do tanich w utrzymaniu. Jaką więc wybrać „trójkę” E90, żeby się nie okazało, że wydamy masę pieniędzy na naprawy? Lepszy będzie diesel czy benzyna?

Czy gaz niszczy silniki?

BMW i4 M50 - w mieście super, w trasie ograniczają nas ładowarki

Auta elektryczne, o ile nie odjeżdżamy zbyt daleko od miasta, są genialnym środkiem transportu. Mega osiągi i komfort podróżowania są czymś, czego nie da się zapomnieć. Niestety w trasie, czyli właśnie tam, gdzie mamy idealne warunki do tego, aby wykorzystać możliwości układu napędowego. A te w przypadku BMW i4 M50 są imponujące — ponad 500 KM, przyspieszenie czy to do 100, czy 140 km/h zapiera dech w piersiach.

Czy gaz niszczy silniki?

Sprawdziłem, czy 1100 Nm czyni BMW iX M60 godnym litery M

BMW w ramach celebracji 50. urodzin M GmbH wypuszcza swojego najmocniejszego elektryka, który zarazem należy do najmocniejszych seryjnych modeli BMW w historii: iX M60. Żadna bestia opatrzona "najmocniejszą literą świata" nie poruszała się tak gładko i odprężająco – podczas pierwszych jazd sprawdziłem, co jeszcze potrafi najnowsza "M-ka" stworzona od podstaw jako elektryk.

Czy gaz niszczy silniki? Premium

Jeździliśmy prototypem supermocnego SUV-a BMW XM

BMW XM ma być najmocniejszym z modeli kiedykolwiek produkowanych przez firmę M GmbH. Jeździliśmy już prototypem monstrualnego SUV-a napędzanego 650-konnym silnikiem V8.

Czy gaz niszczy silniki?

Debiutuje limitowana seria BMW M3 i M4 na 50-lecie BMW M GmbH. Kolekcjonerzy szykujcie się

Limitowaną serią M3 i M4 Bawarczycy świętują 50-lecie firmy BMW M GmbH. BMW M 50 Jahre Edition, które otrzymują wyjątkowe detale stylistyczne i specjalne, a także spersonalizowane wyposażenie, mają charakter kolekcjonerski.

Czy gaz niszczy silniki?

Auta bez ściemy — BMW X4 M40d - taki diesel to skarb

Tym razem Robert, Piotr i Alan przejechali się BMW X4 w mocnej wersji M40d. Czy taki przepis na SUV-a im się spodoba?

Czy gaz niszczy silniki?

Chcesz mieć nowy samochód? Bierz, co jest i nie wybrzydzaj albo czekaj nawet 16 miesięcy

Brak niektórych wersji nadwoziowych i kłopoty z dostępnością wybranych napędów to tylko część problemów, z jakimi zetkną się klienci chcący kupić nowy samochód. U wielu producentów trzeba liczyć się z wielomiesięcznym oczekiwaniem na zamówione auto — i to bez braku pewności, że się na nie doczekamy — a w niektórych wręcz nie zamówimy żadnego, bo zamówienia zostały całkowicie wstrzymane.

Czy gaz niszczy silniki? Premium

BMW 220d Coupé – zaproszenie do zabawy

Kiedy diesle są na cenzurowanym, BMW 220d pokazuje, że wcale nie trzeba się ich wyrzekać. Wspierany miękkim układem hybrydowym silnik o mocy 190 KM pali mało i pozwala cieszyć się dynamiczną jazdą.

Czy gaz niszczy silniki? Premium

Fajne coupe możesz mieć już za 10 tys. zł – poradnik kupującego

Wstęp do świata pięknych, wyglądających na sportowe samochodów, wcale nie jest bardzo kosztowny. Na rynku nie brakuje aut z nadwoziem coupe, które kupicie za około 10 tys. zł. Wiadomo, że każde z nich będzie wymagało doinwestowania, ale wśród dostępnych egzemplarzy wciąż da się znaleźć interesujące modele. Postanowiliśmy przyjrzeć się ogłoszeniom.

Czy gaz niszczy silniki? Premium

Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E – która z tych limuzyn będzie najtrwalsza i najoszczędniejsza?

Oto trzy 10-letnie limuzyny z oszczędnymi, 2-litrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E?

Czy gaz niszczy silniki?

BMW M4 CSL – potężne, szybkie, niesamowite

Na swoje 50. urodziny dywizja M BMW sprawiła sobie genialny prezent w postaci hardcorowego modelu M4 CSL. To torowa bestia naszpikowana najnowszymi rozwiązaniami technicznymi i zorientowana na dostarczanie wyjątkowych emocji. Jej produkcja będzie ograniczona do 1000 sztuk.

Czy gaz niszczy silniki?

Benzyna i olej aż kapią ze ścian. Wśród okazów dostrzegam limuzynę Wałęsy

Skąd czerpać wiedzę na temat motoryzacji? I dlaczego wcale nie zza kierownicy? Przedstawiamy muzea, które każdy, w kogo żyłach płynie benzyna, powinien zobaczyć.

Czy gaz niszczy silniki?

"Szeryfowi" z BMW nie spodobała się rodzina rowerzystów. "Ten kij ma dwa końce" [Nagranie]

Chwilę grozy przeżyła rodzina rowerzystów, która na swojej drodze spotkała kierowcę czarnego BMW. Mężczyzna nagle zatrzymał się na środku ulicy i wyskoczył z samochodu, trzymając w ręku pałkę.

Czy gaz niszczy silniki?

BMW serii 3 po face liftingu – co się zmienia w wizytówce bawarskiego koncernu?

Wygładzone nadwozie, nowoczesny kokpit, nowe multimedia z aktualnym systemem operacyjnym, rezygnacja z ręcznej skrzyni biegów i lepsze wyposażenie seryjne, ale i wyższa cena – to wszystko w BMW serii 3 po face liftingu.

Czy gaz niszczy silniki?

Kierowca BMW brawurowo uciekał przez dwa powiaty. Staranował radiowóz [Nagranie]

Nawet sami policjanci przyznają, że szalona ucieczka przypominała sceny znane z filmów sensacyjnych. Kierowca BMW uciekał przed policją niemal przez 30 km. Nie obyło się bez kolizji i próby taranowania radiowozu. Ucierpiał nie tylko uciekinier, ale także dwoje policjantów.

Czy gaz niszczy silniki?

Jechał BMW pod prąd na "ekspresówce". Inni kierowcy musieli uciekać [Nagranie]

Policjanci z Puław opublikowali zatrważające nagranie. Kierowca BMW w gęstym ruchu przedzierał się pod prąd na drodze ekspresowej S17. Nadciągające z naprzeciwka, poprawnie jadące samochody musiały hamować i uciekać na sąsiedni pas. Mężczyzna zjeżdżał zaś na pas zieleni, by nie musieć się zatrzymywać.

Czy gaz niszczy silniki? Premium

Raport z testów 7 samochodów na dystansie 100 tys. km. Co słychać u naszych maratończyków?

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.

Czy gaz niszczy silniki?

Łamał przepisy jeden po drugim. 20-latek z BMW dostał 5 tys. zł mandatu, a na tym nie koniec

Policjanci z sanockiej drogówki (woj. podkarpackie) wlepili 5200 zł mandatu kierowcy BMW. Mężczyzna gnał z prędkością o 93 km na godz. wyższą niż dozwolona. To jednak nie koniec, ale początek konsekwencji.

Czy gaz niszczy silniki?

Auta bez ściemy — BMW M4 - to nie jest auto dla poważnych ludzi

Tym razem Robert, Piotr i Alan przejechali się BMW M4 w kabriolecie. Czy M4 polakierowane na kontrowersyjny kolor im się spodoba?

Czy gaz niszczy silniki? Premium

Testy aut na dystansie 100 tys. km – co słychać u naszych maratończyków?

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.
Poprzednia Następna

Materiały Premium

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

  • Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

    Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

  • Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

    Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech