- Prototyp Vision Driving Experience jest mobilnym laboratorium do dopracowania działania nowego sterownika nazwanego "Heart of Joy"
- To kluczowy sterownik napędu, hamowania, ładowania i innych funkcji, przetwarza informacje dziesięć razy szybciej niż poprzednie systemy
- Każde w pełni elektryczne BMW Neue Klasse z niego skorzysta. Pierwszy model pojawi się jeszcze w tym roku
Testowy pojazd BMW Vision Driving Experience pełni funkcję mobilnego laboratorium, w którym inżynierowie dopracowują działanie nowego komputera centralnego nazwanego "Heart of Joy". Niemiecki producent wyjaśnia, że jest to sterownik napędu, hamowania, ładowania, rekuperacji i niektórych funkcji kierowania, który przetwarza informacje dziesięć razy szybciej niż poprzednie systemy bazujące na osobnych jednostkach sterujących napędem i hamulcami. Jest jednym z czterech centralnych sterowników w jednym wysokowydajnym komputerze (pozostałe odpowiadają za zautomatyzowaną jazdę, informacje i rozrywkę oraz podstawowe funkcje, takie jak klimatyzacja czy oświetlenie).
Przeczytaj także: Niemcy jeżdżą coraz wolniej. Mają dwa problemy
"Supermózg" jest kluczowy, żeby wykorzystać potencjał mocnego napędu elektrycznego. Pojazd studyjny rozwija aż 18 tys. Nm momentu obrotowego. Jeśli sterownik radzi sobie w takich warunkach, to bez trudu sprosta wymaganiom codziennego użytkowania na drodze.
Celem jest osiągnięcie płynnej i stabilnej jazdy. Samochód ma prowadzić się precyzyjnie, a kierowca nie będzie musiał niemal zupełnie korzystać z tradycyjnego hamulca. BMW podkreśla, że skuteczny hamulec rekuperacyjny zwiększy wydajność elektryka nawet o 25 proc.
– Heart of Joy przenosi radość z jazdy na wyższy poziom. Uzyskaliśmy też dalszy wzrost wydajności i tym samym większy zasięg, ponieważ w przyszłości kierowca będzie hamował niemal wyłącznie za pomocą rekuperacji. To Efficient Dynamics do kwadratu – podsumował Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju.
Przeprowadzono już jego ostateczny test wytrzymałościowy sterownika w północnoamerykańskim ośrodku BMW Spartanburgu. Każdy w pełni elektryczny pojazd Neue Klasse z niego skorzysta. Pierwszy model klasy wyższej pojawi się jeszcze w tym roku, będzie produkowany w fabryce w Debreczynie na Węgrzech.