Wśród samochodów, w których stosowane są wyroby Boscha podczas montażu fabrycznego, znajdują się najpopularniejsze w Polsce marki i modele, między innymi Fiat Panda.

Elementy układów hamulcowych Boscha są testowane w ośrodkach badawczych na całym świecie. Najpierw przeprowadzane są tzw. badania na stanowiskach, następnie przeprowadza się próby drogowe. Podczas prób sprawdza się przydatność eksploatacyjną, zużycie podczas pracy ciągłej, maksymalne obciążenie podczas jazdy w górach i tzw. komfort, czyli poziom drgań i hałasu. Podczas prac konstrukcyjno-badawczych zwraca się przede wszystkim uwagę na współdziałanie całego systemu z danym pojazdem oraz na jakość i funkcjonowanie poszczególnych elementów układu. W trakcie badań bardzo szczegółowo testowane są między innymi elementy cierne układów hamulcowych, takie jak tarcze i klocki, gdyż mają one decydujący wpływ na bezpieczeństwo oraz warunki jazdy.

Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe Boscha pozwalają na ponad 90% pokrycie potrzeb europejskiego rynku i są stosowane przez wiodące koncerny samochodowe przy montażu pojazdów. Produkty te są również dostępne na rynku wtórnym, a ich jakość odpowiada jakości wyposażenia fabrycznego. W ofercie Boscha znajdują się również wszelkie elementy hydrauliki takie jak pompy, przewody, wspomagania podciśnieniowe, cylindry i zaciski oraz szeroka gama płynów hamulcowych.

Bosch jest także czołowym konstruktorem i dostawcą aktywnych systemów bezpieczeństwa ABS, ASR, ESP. Najbardziej kompleksowym systemem jest ESP, czyli system kontroli trakcji, który wykrywa ryzyko wpadnięcia w poślizg i aktywnie mu zapobiega, utrzymując właściwy tor jazdy. W samochodach klasy wyższej i średniej ESP staje się już standardem, w przypadku samochodów małych, takich jak Fiat Panda, jest on dostępny jako opcja.