Nowa inwestycja, kolejne 120 milionów euro!

Na początku listopada Bridgestone zakończył rozbudowę swojej fabryki zlokalizowanej w Stargardzie Szczecińskim. Inwestycja pochłonęła 120 milionów euro, czyli bagatela 510 milionów złotych. 27 procent tej kwoty pochodziło z funduszy unijnych, a mianowicie programu innowacyjna gospodarka. Poprzez rozbudowę japońska firma osiągnęła jeden podstawowy cel, a mianowicie mogła zwiększyć poziom produkcji. Dzisiaj zakład każdej doby może opuścić 3600 opon do samochodów ciężarowych i autobusów oraz 1700 pasów bieżnika. To w sumie daje 124 tony gumy!

330 milionów euro w 8 lat

Historia fabryki Bridgestone`a w Stargardzie Szczecińskim zaczęła się w 2007 roku. To właśnie wtedy Japończycy podjęli ostateczną decyzję o ulokowaniu zakładu właśnie w Polsce. Budowa rozpoczęła się na jesieni. Nieco ponad rok później zakład opuściła pierwsza opona. Seryjna produkcja rozpoczęła się na początku roku 2009. W sumie w czasie 8-letniej obecności w województwie zachodniopomorskim Bridgestone zainwestowało 330 milionów euro. Według dzisiejszego kursu to ponad 1,4 miliarda złotych! Tak potężna inwestycja sprawiła, że fabryka w Stargardzie Szczecińskim jest jednym z najnowocześniejszych zakładów japońskiej firmy na świecie.

21 boisk piłkarskich - praca dla ponad 800 osób

Rozbudowa sprawiła, że powierzchnia zakładu wzrosła do 147 tysięcy m2. To mniej więcej tyle, ile zajmuje 21 boisk piłkarskich. Ogromna powierzchnia hal produkcyjnych generuje potrzebę zatrudnienia dużej ilości osób. Po zakończeniu drugiego etapu inwestycji aż o 170 etatów zwiększył się stan zatrudnienia. W efekcie dzisiaj Bridgestone zatrudnia w Stargardzie Szczecińskim aż 835 ludzi. Czy to dużo? W skali województwa zachodniopomorskiego bez wątpienia tak. Fabryka jest jedną z ważniejszych inwestycji oraz największym pracodawcą w regionie.

Fabryka w Stargardzie - część oferty jest unikalna!

Fabryka Bridgestone`a w Stargardzie Szczecińskim skupia się na tworzeniu ogumienia na potrzeby samochodów wysokotonażowych. Taśmy produkcyjne opuszczają w głównej mierze opony skierowane do ciągników siodłowych, naczep oraz autobusów. Dodatkowo ważna część procesu wytwórczego dotyczy tworzenia pasów bieżnika. Dzięki nim przedstawicielstwa japońskiej firmy w całej Europie są w stanie oferować profesjonalną usługę bieżnikowania opon używanych.

Fabryka Bridgestone w Polsce
Fabryka Bridgestone w Polsce

Warto wspomnieć o jeszcze jednej ciekawostce. Zakład w Stargardzie Szczecińskim jest jednym z nielicznych w portfolio Bridgestone`a, które tworzą opony niskoprofilowe do samochodów ciężarowych.

Bridgestone - jeden z większych inwestorów

Bridgestone od lat inwestuje w Polsce. Japończycy upodobali sobie kraj nad Wisłą, a najlepszym tego dowodem jest prosta proporcja. Firma ma w Europie w sumie 10 zakładów, z czego aż 4 znajdują się właśnie u nas. Tak intensywny rozwój polskich fabryk sprawił, że producent opon w ciągu ostatnich kilku lat musiał zainwestować aż 536 milionów euro.

Bridgestone od 6 lat nieustannie jest największym producentem opon na świecie. Jego udział w rynku jest szacowany na 14,5 procenta. Firma współpracuje z takimi markami jak Daimler, IVECO, Volvo czy Scania. Aż 40 procent wszystkich produktów jest sprzedawana w ramach tzw. pierwszego montażu. 60 procent trafia do klientów za pośrednictwem rozbudowanej sieci dealerskiej. Na rynku polskim funkcjonuje 44 autoryzowanych przedstawicieli Bridgestone`a. Każdy z nich jest rokrocznie kontrolowany przez Dekrę.