Choć ma być to sedan, to jednak auto nie będzie miało typowego wyglądu dla tego rodzaju aut. Można zauważyć pewne cechy raczej stosowane w eleganckich coupe (m.in. długi zwis przedni i krótki tylny). Przynależność do marki można zauważyć już po linii dachu, proporcjach oraz zaokrąglonych wnękach na koła.

W przedniej części uwagę zwraca szeroki wlot powietrza ze znakiem firmowym przedłużonym chromowaną listwą aż do pionowych reflektorów, wkomponowanych w błotniki i dużą pokrywę silnika. Nadaje to C6 wyrazisty charakter zaakcentowany niską sylwetką. Widać, iż auto zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu doskonałych parametrów aerodynamicznych, czemu pomóc ma m.in. ruchomy tylny spojler.

Długi rozstaw osi to także przestronne wnętrze. Kierowca i pasażerowie nie powinni narzekać na komfort podróżowania dzięki wyprofilowanym siedzeniom. Dodatkowo kierowca ma przed sobą przejrzysty zestaw wskaźników z dużym centralnym ekranem i systemem wyświetlania danych na poziomie wzroku kierującego. System ten umożliwia wizualizację najważniejszych informacji dotyczących prędkości oraz parametrów nawigacji na szybie przedniej, przyczyniając się do poprawy bezpieczeństwa czynnego.

Obok inteligentnych układów wspomagania kierowania, znanych z modeli C4 i C5, takich jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, kierunkowe reflektory ksenonowe, regulator i ogranicznik prędkości, Citroen C6 proponuje, po raz pierwszy w gamie, elektryczny hamulec postojowy.

Do napędu auta posłuży jeden z dwóch oferowanych silników. Trzylitrowa jednostka benzynowa oferuje moc 215 KM, zaś diesel 2,7 moc 208 KM. Obie wersje współpracują z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów.