Do walki na kultowych odcinkach specjalnych w okolicach Świdnicy przystąpi rekordowa stawka Citroënów C2-R2 MAX i C2-R2, które w liczbie jedenastu powalczą o prymat w cyklu Citroën Racing Trophy Polska. Z powodu tragicznego wypadku prezydenckiego samolotu i związaną z nim żałobą narodową organizatorzy zadecydowali, że 38. Rajd Elmot rozegrany.

Zostanie tydzień później, niż pierwotnie planowano. Mimo to stawka zgłoszonych do zawodów Citroënów C2-R2 osiągnęła rozmiary dotąd na polskich oesach niespotykane. Z kultowymi odcinkami specjalnymi w Górach Sowich zmierzy się jedenaście tych niewielkich, ale niezwykle szybkich rajdówek, a za ich kierownicą zobaczymy aż czterech kierowców z tytułami Mistrza Polski (Michał Bębenek, Tomasz Porębski, Jan Chmielewski, Marcin Dobrowolski).

Oprócz nich nie zabraknie znanych ze startów C2-R2 w ubiegłym sezonie Ariela Piotrowskiego, Tomasza Gryca i Szymona Kornickiego. Po sezonie w grupie N do Citroëna wraca Radosław Typa, a stawkę uzupełniają debiutujący w Citroën Racing Trophy Michał Kochanowski-Laren, Łukasz Markowski oraz Tomasz Żerebecki. Mocna i jednocześnie bardzo urozmaicona lista uczestników CRTP zwiastuje wysoki poziom sportowej rywalizacji i wielkie emocje.

Michał Bębenek (nr 6): Po wielu sezonach spędzonych za kierownicą samochodu z napędem na cztery koła przyszedł czas na radykalne zmiany. Podjęliśmy decyzję o współpracy z marką Citroën i wystartujemy w cyklu Citroën Racing Trophy Polska. C2-R2 MAX to samochód o dużym potencjale, więc liczę, że uda się nim osiągnąć zamierzone cele, czyli zajmować czołowe lokaty w CRT i jak najwyższe pozycje w klasyfikacji generalnej RSMP.

Radosław Typa (nr 20): Z sentymentem podchodzę do Citroëna C2-R2, ponieważ zawsze sprawiał mi bardzo dużo frajdy z jazdy. Wsiadam zatem w swój stary samochód i będę starał się walczyć o jak najwyższe lokaty. W zeszłym sezonie konkurencja z pewnością ciężko pracowała, ale mam nadzieję, że mimo przerwy będę mógł z nimi walczyć o wygraną od pierwszego kilometra.

Tomasz Porębski (nr 21): Zapewne będzie to interesujący początek mistrzostw Polski, konkurencja w pucharze jest bardzo interesująca i myślę, że rywalizacja będzie na bardzo wysokim poziomie z czego jestem bardzo zadowolony. Cały nasz zespół pracuje bardzo intensywnie, aby jak najlepiej wypaść podczas rajdu Elmot. Mimo tych smutnych dni zapraszam wszystkich sympatyków motorsportu na trasy rajdu.

Marcin Dobrowolski (nr 22): Do tegorocznego Rajdu KRAUSE Elmot przygotowywaliśmy się od początku roku. Zbudowaliśmy zupełnie nowy samochód i zamierzamy nim walczyć od pierwszego do ostatniego oesu każdego rajdu. Jesteśmy pewni, że poziom rywalizacji w Citroën Racing Trophy i grupie R będzie bardzo wysoki i tak naprawdę każdy może wygrać.

Jan Chmielewski (nr 23): Do walki w RSMP 2010 przystępuję w otoczeniu wielu nowości. Nowy jest przede wszystkim pilot - Robert Hundla, który wnosi do naszego zespołu duży kapitał rajdowych doświadczeń. Nowy jest samochód - świeżo zbudowany Citroën C2-R2 MAX, który zadebiutuje na trasach w Górach Sowich. Pojawili się również nowi konkurenci, wśród nich kilka mocnych załóg, które na pewno urozmaicą i tak już ciekawą rywalizację.

Ariel Piotrowski (nr 24): Po tak długiej przerwie już w sobotę zaczynamy kolejny sezon w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W tym sezonie wprowadziliśmy dużo zmian w naszym zespole, dwie najważniejsze to zmiana auta na Citroëna C2-R2 Max i druga, czyli zmiana pilota. Obszerna lista zgłoszeń w Pucharze Citroëna, bo aż 13 zawodników, w tym kilku znanych i szybkich kierowców powoduje, że na pewno od pierwszego odcinka Rajdu Elmot będziemy ostro walczyć.

Tomasz Gryc (nr 26): Tak jak w roku ubiegłym wystartujemy Citroënem C2-R2 Max w składzie Tomasz Gryc i Krzysztof Zubik. Nie ma również zmian w zespole mechaników. Dbać o to, byśmy bezawaryjnie pokonywali oesowe kilometry będzie Niemiecka Firma Schmack Motorsport. Wiemy, że w tegorocznym cyklu Citroën Racing Trophy wystąpi wiele doskonałych załóg, które swoją walką na trasach rajdów przysporzą kibicom wiele wrażeń i emocji. Chcemy być wśród najlepszych. Czy nam się to uda? Czas pokaże.

Szymon Kornicki (nr 27): Moje plany na sezon 2009 to pełen cykl Mistrzostw Polski w Citroën Racing Trophy oraz równolegle starty w Rajdowych Mistrzostwach Słowacji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami to wystartujemy aż w trzynastu imprezach. Od samego początku chciałbym jechać "pełnym gazem", ale daleki jestem od spekulacji gdzie będzie nasze miejsce w stawce.

Marcin Kochanowski-Laren (nr 29): Wystartowałem C2-R2 dopiero w siedmiu rajdach, więc wciąż odstaję od ścisłej czołówki Pucharu. Mimo to widzę progres w swojej jeździe i z czasem będzie mi się udawało coraz lepiej wykorzystać możliwości samochodu. Według mnie uplasowanie się w okolicach pierwszej piątki tegorocznej odsłony Citroën Racing Trophy będzie dużym sukcesem.

Łukasz Markowski (nr 30): Po kilku latach startów w RPP wraz z moim pilotem chcieliśmy coś zmienić i pójść krok dalej. Wybór padł na Citroëna C2-R2 i cykl Citroën Racing Trophy. "Cedwójka" jest sprawdzoną rajdówką z najwyższej półki, a w naszym wyborze umocniły nas wsparcie ze strony samego Citroëna, jak również atrakcyjne nagrody finansowe za dobre wyniki.

Tomasz Żerebecki (nr 31): Wspólnie z moją pilotką Ewą Rybko, nie możemy się już doczekać, kiedy wyjedziemy po raz pierwszy naszą "cedwójką" na prawdziwe odcinki specjalne. Przerwę w rajdach wykorzystaliśmy na przygotowania fizyczne - swoje i techniczne samochodu do tegorocznej rywalizacji. Na pewno nie będzie łatwo. Frajda z jazdy jest wielka, ale też jest to auto o wiele bardziej wymagające niż nasza poprzednia rajdówka.

RAJD ELMOT - informacje:

Krause 38. Rajd Elmot - pierwsza Runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Organizatorem jest Automobilklub Sudecki w Świdnicy. Oficjalna strona internetowa rajdu: www.rajdelmot.pl.

Nawierzchnia: asfalt.

Miejsce: Świdnica, powiat świdnicki, wałbrzyski, dzierżoniowski i kłodzki .

Informacje praktyczne: Biuro rajdu znajduje się w hali świdnickiego Lodowiska OSiR ul. Śląska, a park serwisowy zlokalizowano przy ulicy Przemysłowej w Świdnicy. Miejscem ceremonii oficjalnego startu i mety będzie świdnicki Rynek. Wstęp na odcinki specjalne będzie płatny, po 10 PLN za każdy dzień zawodów (odcinek testowy 5 PLN). Karnety jednodniowe oraz trzydniowy za 20 PLN dostępne będą w Biurze Obsługi Kibica (Park Serwisowy) oraz na bezpośrednio przy odcinkach specjalnych.

Zapoznanie z trasą: czwartek 22 kwietnia od 7:00 do 21:00.

Odcinek testowy: piątek 23 lipca w godzinach od 12:00 do 16:00, odcinek Przełęcz Walimska - Walim o długości 3,8km.

Trasa: Całkowita długość 650,31 km. Rajd podzielono na piętnaście odcinków specjalnych, sześć pierwszego i dziewięć drugiego dnia zawodów. Łączna długość prób sportowych to 154,5 km.

Program szczegółowy:

Dzień I, sobota 24 kwietnia: w sumie 225,98 km, w tym 6 odcinków specjalnych (3 różne) o długości 71,10 km. OS1: Modliszów 1 (6,0 km) godz. 13:48; OS2: Zagórze/Grodno 1 (18,95 km) 14:13; OS3: Walim/Sztolnie 1 (10,6 km) 14:41; Serwis B (20 minut): 16:11 OS4: Modliszów 2 16:54; OS5: Zagórze/Grodno 2 17:19; OS6: Walim/Sztolnie 2 17:47; Serwis C (45 minut): 19:02; wjazd do parku zamkniętego od godz. 19:47.

Dzień II, niedziela 25 kwietnia: razem 424,33 km, w tym 9 prób sportowych (3 różne) o długości 82,26 km. Dzień rozpocznie 20 - minutowy Serwis D o 7:40. OS7: Zagórze/Jezioro 1 (7,0 km) 8:44; OS8 Rościszów 1 (8,4 km) 9:37; OS9 Ludwikowice 1 (12,4 km) 10:08; Serwis E (20 minut): 11:03; OS10: Zagórze/Jezioro 2 12:07; OS11 Rościszów 2 13:00; OS12 Ludwikowice 2 13:31; Serwis F (20 minut): 14:26; OS13: Zagórze/Jezioro 3 15:30; OS14 Rościszów 3 16:23; OS15 Ludwikowice 3 16:54. Bezpośrednio po ostatnim odcinku specjalnym załogi udadzą się na świdnicki Rynek, gdzie o 18:05 rozpocznie się ceremonia mety rajdu.