Nawet tym, którzy korzystają z drogi w sposób nieprawidłowy. Kolejne zadanie, które stoi przed cofającym, to obowiązek dokładnego upewnienia się, czy wykonanie manewru nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także czy za pojazdem nie znajduje się jakakolwiek przeszkoda, która może być niewidoczna z miejsca kierującego pojazdem. Pomoc drugiej osoby podczas cofania jest obowiązkowa w przypadku, kiedy niemożliwa jest samodzielna obserwacja drogi za pojazdem(na przykład podczas wyjazdu z parkingu, gdy obok naszego pojazdu znajdują się inne samochody zasłaniające widoczność i uniemożliwiające samodzielne upewnienie się o możliwości bezpiecznej jazdy). Mówi o tym art. 23.1 Prawa o ruchu drogowym.Cofanie na zasadzie, "jak inni mnie zobaczą, to zahamują" (nagminnie zresztą praktykowane), jest nie tylko niezgodne z przepisami ruchu drogowego, ale przede wszystkim stwarza poważne niebezpieczeństwo doprowadzenia do wypadku. Auto wyjeżdżające z miejsca parkingowego na jezdnię włącza się do ruchu, co zobowiązuje jego kierowcę do zachowania zwiększonej uwagi i koncentracji. Musi on ponadto postępować w taki sposób, aby ruchu im nie utrudnić, czyli na przykład nie zmuszać kierowców nadjeżdżających aut do gwałtownego hamowania albo zmiany kierunku jazdy.Nie wolno cofać na drodze ekspresowej!Manewr cofania jest zawsze zabroniony na autostradzie, na drodze oznaczonej jako ekspresowa, w tunelu, na moście i na wiadukcie (art. 23.2 PRD). Wielu kierowców uważa, że cofać nie wolno również na drodze jednokierunkowej, jednak tu jest pewien niuans. Nie bez przyczyny przepisy ustawy PRD nie zawierają zapisu zabraniającego wykonywania manewru cofania na drodze jednokierunkowej - są tu bowiem dwie możliwości. Przede wszystkim możemy wykonać manewr cofania na drodze jednokierunkowej w celu wjechania tyłem na miejsce parkingowe, do bramy garażu, itp. - o ile oczywiście nie utrudnimy ruchu innym jego uczestnikom. Takie postępowanie jest prawidłowe. Jeżeli jednak zaczniemy cofać w celu prowadzenia poszukiwań na przykład wolnego miejsca parkingowego, powodując tym samym zamieszanie i zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, wówczas takie zachowanie z naszej strony będzie niczym innym, jak jazdą "pod prąd" na drodze jednokierunkowej, co oczywiście jest zabronione.Rysunki po lewej pokazują, jak bezpiecznie wyjechać tyłem z miejsca parkingowego, dokładnie obserwując drogę. Najistotniejsza zasada w razie widoczności ograniczonej zaparkowanymi obok pojazdami to odczekanie kilku sekund po wysunięciu się tyłem auta z luki parkingowej. W ten sposób damy czas kierowcom nadjeżdżających aut, by w razie czego bezpiecznie ominęli nasz pojazd. Pamiętajmy: zanim uzyskamy pełną widoczność drogi, na której chcemy się znaleźć, jedźmy bardzo, bardzo powoli.