To zaawansowane technicznie różnice tworzą wyjątkowe wrażenia jakie serwują kierowcy samochody ze znaczkiem M.
Galeria zdjęć
1. Karoseria * Żaden element zewnętrznego poszycia karoserii BMW 4 nie pasuje do M4. Sportowa wersja ma większe i szerzej rozstawione koła, więc błotniki muszą być mocniej rozdęte. Podobnie jak maska, która kryje obudowany dwiema turbosprężarkami i intercoolerem sześciocylindrowy silnik. Zmiany z jednej strony wymuszone są rozwiązaniami, które zapewniają lepsze osiągi, ale z drugiej wynikają z walki o obniżenie masy. Dlatego dach oraz tylna klapa M4 wykonane są z włókna węglowego, a maskę i błotniki wytłoczono z aluminium. Oczywiście bardziej sportowy kształt, uzasadniony potrzebą skuteczniejszego chłodzenia i aerodynamiką, mają również zderzaki i lusterka.
2. Silnik * Silnik BMW M4 co prawda bazuje na bloku o pojemności 3. litrów, który jest wykorzystywany w cywilnych wersjach Czwórki, ale różni się diametralnie oprzętem i wytrzymałością części ruchomych. Wał napędowy i tłoki to elementy kute, które pozwalają przenosić duże obciążenia mechaniczne i cieplne. Silnik M4 ma dwie działające równolegle sprężarki, intecooler, a w wersji GTS wykorzystuje nawet wtrysk wody do cylindrów, by bezpiecznie osiągnąć wyższą moc. Ten sam silnik w zależności od wersji może mieć różne poziomy mocy. Podstawowa wersja ma 431 KM, odmiana Competition 450 KM, GTS 500 KM, natomiast właśnie zaprezentowany CS - 460 KM. Silniki pracujace w cywilnych wersjach są oczywiście słabsze, ale poza tym zestrojone nmiej agresywnie i mają łagodniejszy dźwięk, więc gwarantują wyższy poziom komfortu w codziennnej jeździe.
3. Zawieszenie * Wszystkie elementy zawieszenia M4 zostały zaprojektowane na nowo od podstaw. Inne są wahacze, sprężyny, amortyzatory, stabilizatory, a nawet ich mocowania. Ciekawostką w BMW M4 jest kotwiczenie tylnej ramy pomocniczej do karoserii, na sztywno, bez elementów tłumiących. To rozwiązanie znane z samochodów wyczynowych. Dzięki niemu reakcja auta jest bardziej bezpośrednia i szybsza, tym samym kierowca z większą intensywnością i dokładniej odbiera pracę zawieszenia.
4. Wnętrze * We wnętrzu M4 znajdziemy fotele lżejsze i sportowo ukształtowane. Nawet tylna kanapa ma mniejszą masę niż w zwykłej Trójce. Oczywiście M4 różni się również wskaźnikami, tymi analogowymi oraz aplikacjami komputera pokładowego. W sportowej odmianie ze znaczkiem M znajdziemy też oprogramowanie do mierzenia czasów okrążenia toru wyścigowego oraz przyciski "M" na kierownicy, których funkcję można dopasowac do potrzeb. Nawet wyświetlacz head-up ma inny software, przekazując kierowcy zestaw informacji potrzebnych podczas szybkiej jazdy.
5. Lekki układ przeniesienia napędu * Wał napędowy wykonany jest z włókna węglowego. Dzięki niemu masa samochodu jest niższa, ale co chyba nie mniej ważne, reakcja na dodanie gazu jest badziej bezpośrednia. Również rozpórki w komorze silnika są węglowe, ale w tym wypadku mamy wrażenie, że jest to też demonstracja nowoczesnej technologii. Dla modeli M specjalnie projektowane są też kute felgi z większą domieszką magnezu oraz litowo-jonowy akumulator.
6. Układ wydechowy * Wąsko rozstawione cztery końcówki wydechu to znak rozpoznawczy wersji M. Układ ma otwierane klapy dzięki którym w sportowych trybach jazdy silnik brzmi złowrogo. W wersjach specjalnych wydech wykonany jest z lekkiego stopu tytanu. Cywillne Trójki i Czwórki mają skromniejsze rury wydechowe. W najmocniejszych wersjach bez znaczka M, stosuje się dwie szeroko rozstawione końcówki.
7. Skrzynia biegów * Dwusprzęgłowa automatyczna opcjonalna przekładnia występuje tylko w samochodach M. Poprawia kontakt kierowcy z samochodem ponieważ pozbawiona jest hydraulicznego konwertera olejowego. 7-stopniowa dwusprzęgłówka M DCT potrafi przenieść nawet 700 Nm, a produkuje ją Getrag. Oczywiście M4 można również zamówić z wymagającą większego zaangażowania kierowcy w prowadzenie skrzynią reczną. W cywilnych wersjach stosuje się klasyczne hydrauliczne skrzynie ZF, które pracują spokojniej i płynniej zapewniajac większy komfort.
8. Aktywny układ różnicowy * Sterowany elektronicznie dyfer M3 ma zdolność nawet 100 procentowego blokowania, reaguje błyskawicznie, poprawia osiągi i sprawia, że driftowanie staje się bajecznie łatwe. To rozwiązanie połączone w mocnym silnikiem umieszczonym z przodu oraz napędem na tylne koła gwarantuje wspaniałą zabawę za kierownicą. Tylko modele ze znaczkiem M wyposażane są w aktywny układ różnicowy.
9. Elektryczny układ kierowniczy M * Elektryczne układy kierownicze montowane są już prawie we wszystkich modelach BMW. Ale tylko w M-kach można niezależnie z pomocą przycisku regulować siłę wspomagania układu. W pozostałych modelach charakterystyka pracy zmienia się wraz z wyborem trybu jazdy.
10. Ceramiczne hamulce * Do cywilnych wersji BMW 4 nie można zamówić odpornych na przegrzanie ceramicznych hamulców. Oferowane są tylko w samochodach M i to jako opcja.