2. Silnik
*
Silnik BMW M4 co prawda bazuje na bloku o pojemności 3. litrów, który jest wykorzystywany w cywilnych wersjach Czwórki, ale różni się diametralnie oprzętem i wytrzymałością części ruchomych. Wał napędowy i tłoki to elementy kute, które pozwalają przenosić duże obciążenia mechaniczne i cieplne. Silnik M4 ma dwie działające równolegle sprężarki, intecooler, a w wersji GTS wykorzystuje nawet wtrysk wody do cylindrów, by bezpiecznie osiągnąć wyższą moc. Ten sam silnik w zależności od wersji może mieć różne poziomy mocy. Podstawowa wersja ma 431 KM, odmiana Competition 450 KM, GTS 500 KM, natomiast właśnie zaprezentowany CS - 460 KM.
Silniki pracujace w cywilnych wersjach są oczywiście słabsze, ale poza tym zestrojone nmiej agresywnie i mają łagodniejszy dźwięk, więc gwarantują wyższy poziom komfortu w codziennnej jeździe.