Lincoln C concept można bez wątpienia nazwać najmniejszym modelem tej marki w całej jej historii. Wbrew temu poziomem oferowanego luksusu nie odbiega od pozostałych Lincolnów.
Chociaż swoimi rozmiarami nie odbiega od samochodów klasy niższej średniej, stylistycznie jasno daje do zrozumienia przynależność do marki Lincoln. Z przodu dominującym elementem jest typowa dla nowych Lincolnów atrapa chłodnicy i nawiązujące do niej lampy diodowe. Z tyłu przyciąga uwagę pas świateł na całej szerokości auta. Chociaż chodzi o mały samochód, projektanci czerpali inspirację w legendarnym modelu Continental z lat 60., który w czasie swej premiery przyciągał uwagęlekkością, gdyż przód cechował się mniejszą ilością chromu, tył zaś pozbawiono typowych płetw. Nowy C concept zapożyczył przede wszystkim przełamanie pontonu oraz tylne drzwi otwierane przeciw kierunkowi jazdy.
Wnętrze również czerpie z klasyki lat 60., a przy długości amerykańskiego Focusa oferuje miejsce dla sześciu pasażerach w dwóch rzędach. Dostateczną ilość miejsca uzyskano dzięki szerokiemu nadwoziu, które dorównuje modelowi MKZ. Do wykończenia użyto najlepszego drewna, metalu i skóry oraz dużą ilość odnawialnych materiałów, aby nie obciążać nadmiernie środowiska naturalnego.
W wyposażeniu nie brakuje systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC, który dzięki złączom Bluetooth, USB i AUX może współpracować z praktycznie wszystkimi telefonami komórkowymi i odtwarzaczami plików multimedialnych.
Nowoczesnym elementem wyposażenia jest również system HMI (Human Machine Interface), który jest kluczowym elementem komunikacji pomiędzy kierowcą i samochodem. Za pomocą dwóch czterokierunkowych pokręteł można ustawiać różne funkcje samochodu.
Nowoczesna technika ukrywa się również pod maską, gdzie znajdziemy 4-cylindrowy doładowany silnik 4-cylindrowy 1,6 EcoBoost współpracujący z 2-sprzęgłową 6-biegową przekładnią PowerShift. Jednostka napędowa produkuje 132 kW (180 KM) i moment obrotowy 244 Nm. Materiały prasowe podają, że zużycie paliwa w cyklu autostradowym wynosi zaledwie 5,5 l/100 km.
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu
Detroit 2009: Lincoln C concept – duży luksus z małym opakowaniu