Auto Świat Dobry Warsztat Porady dla kierowców Duża akcja serwisowa Toyoty - Proace znów do naprawy

Duża akcja serwisowa Toyoty - Proace znów do naprawy

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Produkowana we Francji dostawcza Toyota znów musi trafić do autoryzowanych stacji obsługi. Lepiej nie zwlekać z wizytą ze względu na ryzyko poważnych problemów, z pożarem włącznie. Kampanią naprawczą na polskim rynku objęto 4 517 samochodów.

Toyota Proace
Zobacz galerię (6)
Onet
Toyota Proace
  • Akcja naprawcza dotyczy aut produkowanych w różnym czasie - od 2016 do 2019 roku
  • Pojazdy z rocznika 2019 (produkcja od 22 marca do 30 maja) wyposażono w hamulec postojowy wykonany z niewłaściwych elementów. Ryzyko m.in. stoczenia pojazdu!
  • Problemy dotyczą także układu paliwowego. W samochodach z lat 2016-2019 może dojść do uszkodzenia przewodu paliwowego – to ryzyko wycieku i pożaru

Toyota Proace to model szczególnej troski. Koncern ogłasza już kolejną akcję serwisową na samochód produkowany we Francji. Kampanią objęto w sumie 4517 egzemplarzy. Dotyczy samochodów produkowanych w różnym czasie. Najstarsze egzemplarze objęte kampanią wyprodukowano w marcu 2016 roku. Najnowsze zaś powstały w październiku 2019 roku. Zależnie od rocznika problemy dotyczą różnych komponentów.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W egzemplarzach wyprodukowanych od 3 marca 2016 roku do 26 czerwca 2018 roku kontrolą objęto tylny przewód hamulcowy, który może ulec uszkodzeniu. W przypadku wycieku płynu istnieje ryzyko poważnych problemów z zatrzymaniem auta.

Pojazdy z rocznika 2019 (produkcja od 22 marca do 30 maja) wyposażono w hamulec postojowy wykonany z niewłaściwych elementów. W konsekwencji może dojść np. do stoczenia pojazdu mimo zaciągniętego hamulca. Wersje wyprodukowane w październiku (od 16 do 31) cierpią na nieszczelność i ryzyko przenikania wody do kabiny poprzez przednie nadkola (w konsekwencji może dojść do uszkodzenia modułu poduszki powietrznej).

W wersjach wyprodukowanych w latach 2018-2019 do kontroli są śruby mocujące kotwy pasów bezpieczeństwa. Mechanicy muszą także sprawdzić śruby przewodów masy (ryzyko przegrzania i pożaru).

Problemy dotyczą także układu paliwowego. W samochodach z lat 2016-2019 może dojść do uszkodzenia przewodu paliwowego (ociera o zbiornik płynu AdBlue). Toyota nie wyklucza wycieku i ryzyka pożaru.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków