Auto Świat Dobry Warsztat Porady dla kierowców ZF Aftermarket: Top 5 działań must have, czyli na co zwrócić uwagę u Twojego mechanika

ZF Aftermarket: Top 5 działań must have, czyli na co zwrócić uwagę u Twojego mechanika

Artykuł sponsorowany
ZF Aftermarket

Poszukując warsztatu samochodowego warto pamiętać, że każda decyzja podejmowana przez jego właściciela – od zakupu części, przez dobór personelu, aż po kontakt z klientem – ma realny wpływ na Twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dlatego wybierając warsztat musisz mieć pewność, że Twoje auto trafia w ręce profesjonalistów, którzy stawiają na sprawdzone rozwiązania, szkolą swój personel oraz dbają o odpowiedniej jakości części zamienne. Firma ZF Aftermarket, jako wieloletni partner niezależnych warsztatów podpowiada na co zwrócić uwagę, by wybrać mechanika, któremu naprawdę warto zaufać.

Mechanik to osoba odpowiedzialna za Twoje bezpieczeństwo, ponieważ to od jakości jego pracy często zależy sprawność techniczna pojazdu
ZF Automotive Systems Poland
Mechanik to osoba odpowiedzialna za Twoje bezpieczeństwo, ponieważ to od jakości jego pracy często zależy sprawność techniczna pojazdu
  • Firma ZF Aftermarket, jako wieloletni partner biznesowy warsztatów niezależnych przygotowała wskazówki, na co klienci powinni zwracać uwagę podczas wizyty u mechanika
  • Warsztat chcąc zadbać o dobrą reputację, powinien odpowiednio dobierać części zamienne do przeprowadzenia napraw i wymiany
  • Warsztaty samochodowe odgrywają istotną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa kierowców i pasażerów - od jakości ich pracy zależy sprawność techniczna pojazdu.

1. Warsztat korzysta z oryginalnych i jakościowych części

Dobry warsztat nie oszczędza na Twoim bezpieczeństwie. Zamiast tanich zamienników lub części o nieznanym pochodzeniu, wybiera oryginalne produkty od renomowanych producentów – najlepiej te, które spełniają normy i wymagania pierwszomontażowe (OE). Korzystanie przez warsztat z ,,oryginałów’’ oznacza przede wszystkim pewność co do jakości i trwałości - u producentów oryginalnych części zamiennych, takich jak ZF Aftermarket, proces produkcji jest wieloetapowy, wymaga zaawansowanych testów i spełnienia rygorystycznych standardów bezpieczeństwa (np. ISO, TÜV, normy unijne), zanim produkt zostanie dopuszczony do sprzedaży. Te wymagania również zobowiązują producenta, by części były wykonane z trwałych materiałów i odpowiednich surowców, odpornych na przeciążenia - co sprawia, że są bardziej wytrzymałe niż tańsze zamienniki. Dodatkowo oryginały są idealnie dopasowane do danego modelu i rocznika pojazdu, co przekłada się na dłuższą żywotność i mniejsze ryzyko awarii. A ostatecznie oznacza to, że mechanik montuje część, na której możesz polegać.

Na co zwrócić uwagę? Zapytaj, jakich części używa warsztat. Czy mają certyfikaty jakości oraz spełniają standardy OE?

2.Dobry mechanik nie ogranicza się tylko do naprawy konkretnej usterki, ale kompleksowo dba o cały samochód
2.Dobry mechanik nie ogranicza się tylko do naprawy konkretnej usterki, ale kompleksowo dba o cały samochódŻródło: ZF Automotive Systems Poland

2. Współpraca z zaufanymi dostawcami

Niezależnie od tego, czy kupujesz części samodzielnie, czy do Twojego auta zamawia je mechanik, rekomendujemy by korzystać z asortymentu autoryzowanych dystrybutorów, ponieważ niesie to za sobą szereg korzyści, zarówno związanych z bezpieczeństwem, jak i aspektami gwarancyjnymi. Dobry warsztat powinien kierować się prostą zasadą: Zakup części u autoryzowanych dystrybutorów chroni przed kupnem niskiej jakości, podrabianych produktów. Tylko autoryzowani dystrybutorzy oferują asortyment od producentów wyposażenia pierwszomontażowego (OE), którzy na rynku aftermarket stosują te same rodzaje homologacji i utrzymują standardy produkcji, testowania i jakości odpowiadające częściom OE. Takie komponenty są również objęte ochroną gwarancyjną oraz w 100% spełniają kryterium bezpieczeństwa. Za oryginalnymi produktami, mówiąc z perspektywy firmy ZF, stoją dziesięciolecia doświadczeń i wiedzy inżynieryjnej w opracowywaniu części i materiałów używanych do ich produkcji. To też pozwala warsztatom na utrzymanie wysokiego standardu jakości usługi serwisowej i wpływa na jej płynny przebieg, co skraca czas serwisu, a tym samym czas postoju auta u mechanika.

3. Kompleksowa obsługa – nie tylko wymiana, ale całościowy przegląd

Dobry mechanik nie ogranicza się tylko do naprawy konkretnej usterki. Dba o cały samochód – przeprowadza diagnostykę, informuje o potencjalnych zagrożeniach i proponuje rozwiązania zanim pojawi się poważniejszy problem. Taki warsztat oszczędza Twój czas, pieniądze i... nerwy.

Kompleksowe podejście oznacza, że przykładowo po naprawie blacharskiej, wymianie zderzaka, szyby przedniej, lusterek bocznych – czyli podzespołów, na których są umieszczone czujniki i kamery systemu ADAS, warsztat w ramach usługi dokona również kalibracji kamer i radarów tego systemu, który ma bezpośredni wpływ na Twoje bezpieczeństwo. Dobrze wykonany serwis wymaga połączenia wysokiej jakości profesjonalnych usług przeprowadzonych przez fachowców i odpowiedniego zaplecza warsztatu, na który składają się warunki lokalowe, dostęp do sprzętu, narzędzi diagnostycznych i wysokiej klasy części zamiennych. Pamiętajmy, że profesjonalizm to nie tylko naprawa awarii, ale też odpowiednia obsługa, w której należy uwzględnić umiejętność jasnej i zrozumiałej komunikacji. Mechanik powinien zadbać o to, by niezależnie od poziomu ,,wtajemniczenia’’ kierowcy, w przejrzysty sposób wyjaśnić prace, które zostaną wykonane w pojeździe. Musisz być pewny, że zostawiasz swoje auto w dobrych rękach fachowców, którym możesz zaufać, a mechanicy stosują rozwiązania, które będą trwałe, bezpieczne i skuteczne.

Na co zwrócić uwagę: Czy po każdej wizycie otrzymujesz pełny raport z przeglądu i propozycje działań profilaktycznych?

Warsztat chcąc zadbać o dobrą reputację, powinien odpowiednio dobierać części zamienne do przeprowadzenia napraw i wymiany
Warsztat chcąc zadbać o dobrą reputację, powinien odpowiednio dobierać części zamienne do przeprowadzenia napraw i wymianyŻródło: ZF Automotive Systems Poland

4. Doświadczenie i wiedza – mechanicy, którzy się szkolą

Motoryzacja zmienia się dynamicznie – nowe technologie, elektryczne napędy, zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Dobry warsztat inwestuje w rozwój swoich mechaników, uczestniczy w szkoleniach technicznych i zna najnowsze rozwiązania stosowane w motoryzacji. To właśnie tacy fachowcy są w stanie sprawnie naprawić zarówno starsze auto, jak i nowoczesny pojazd hybrydowy.

Współpraca warsztatu z renomowanym producentem części poprzez przynależność do sieci lub konceptu warsztatowego pozwala mechanikom zyskać dostęp do najnowszej wiedzy branżowej oraz know-how potrzebnego do serwisowania najnowocześniejszych samochodów wyposażonych w zaawansowane systemy. To z kolei przekłada się na wykonywania bardziej zaawansowanych napraw i zapewnienia kompleksowego podejścia do serwisu.

Na co zwrócić uwagę? Zobacz, czy warsztat informuje o swoich szkoleniach lub przynależności do renomowanych sieci, jak np. ZF [pro]Tech.

5. Odpowiedzialność i bezpieczeństwo – Twoje auto w dobrych rękach

Mechanik to nie tylko fachowiec – to osoba odpowiedzialna za Twoje bezpieczeństwo, ponieważ to od jakości jego pracy często zależy sprawność techniczna pojazdu. Szczególnie w przypadku napraw elementów kluczowych dla bezpieczeństwa (np. układ hamulcowy, zawieszenia, układ kierowniczy), warsztat musi bezwzględnie stosować się do procedur producenta. Mechanik, któremu zależy na jakości, nie zamontuje podróbki, nawet jeśli „jest tańsza”, bowiem jest to tylko pozorna oszczędność. Takie części oznaczają niższą skuteczność, możliwość awarii w trakcie jazdy, wydłużenie drogi hamowania lub poważne wypadki drogowe. Podróbki mogą też uszkodzić inne, sąsiadujące podzespoły i wpłynąć negatywnie na sprawność techniczną samochodu. Wybory, których dokonuje warsztat w kontekście podzespołów montowanych w Twoim aucie muszą być przemyślane i zgodne ze standardami oraz aktualną wiedzą.

Na co zwrócić uwagę: Czy warsztat proponuje części „no name” bez gwarancji? Jeśli tak – szukaj dalej.

Profesjonaliści widzą różnicę: #KeepItReal with ZF Genuine Parts

Profesjonalny warsztat to taki, do którego chcesz wrócić. Słucha, doradza, tłumaczy, co robi i dlaczego. Terminowość, przejrzystość cen, korzystanie z jakościowych i oryginalnych części zamiennych, dobra komunikacja i uczciwość to znaki rozpoznawcze serwisu godnego zaufania.

Wybierając warsztat, kieruj się nie tylko ceną, ale przede wszystkim jakością i zaufaniem. W końcu chodzi o Twoje bezpieczeństwo. Zwracaj uwagę na części, poziom wiedzy mechaników, jakość obsługi i transparentność. Tylko taki serwis zasługuje na to, by oddać mu swój samochód.

Dowiedz się więcej o oryginalnych częściach ZF Aftermarket na stronie kampanii i obserwuj nas na kanałach Facebook ZF Aftermarket i Instagram @zfaftermarket.pl.

Artykuł sponsorowany
ZF Aftermarket