Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
EV Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
  • Wiadomości
  • Testy
  • Porady
  • UTO
  • ...
Auto Świat EV Wiadomości Sprawdź, czy znasz się na autach elektrycznych i hybrydowych [Quiz]

Sprawdź, czy znasz się na autach elektrycznych i hybrydowych

9 mar, 18:40
Auto Świat
Samochody elektryczne i hybrydowe ma już w ofercie większość producentów. Na ulicach daje się także zauważyć coraz więcej aut z zieloną tablicą rejestracyjną. Czy masz odpowiednio dużą wiedzę o ich budowie, osiągach i eksploatacji? Wiesz jakie napięcie i moc ma akumulator przeciętnego "elektryka"? Ile przejedziesz na prądzie hybrydą typu plug-in? Sprawdź z nami swoją wiedzę!
Quiz wiedzy o autach elektrycznych i hybrydowych Foto: Honda
Quiz wiedzy o autach elektrycznych i hybrydowych
  • Sprawdź swoją wiedzę w naszych pozostałych quizach

Jaki typ hybrydy w niewielkim stopniu wspomaga silnik spalinowy?

Zdjęcie: Auto Świat
Miękka hybryda (MHEV)
Pełna hybryda (HEV)
Hybryda typu plug-in (PHEV)
Miękka hybryda (MHEV) Następne pytanie
W tzw. miękkiej hybrydzie silnik elektryczny pełni rolę rozrusznika i alternatora. Układ MHEV jest w stanie odzyskiwać energię podczas hamowania i wykorzystać ją do zasilenia podzespołów elektrycznych pojazdu, zmniejszając w ten sposób obciążenie jednostki spalinowej. Silnik elektryczny w miękkiej hybrydzie nie jest w stanie zapewnić napędu, ale może chwilowo i w niewielkim stopniu wspomóc silnik spalinowy np. podczas przyśpieszania.

Jaki typ gniazda ładowania jest najbardziej rozpowszechniony w autach elektrycznych produkowanych w Europie?

Zdjęcie: BMW
TYP 1 Combo
TYP 2
CHAdeMO
TYP 2 Następne pytanie
Type 2 w podstawowej wersji (dostępne jeszcze TYP 2 combo, TYP 2 CCS) został w 2013 r. uznany za oficjalny standard gniazdka/wtyczki ładowania na terenie Unii Europejskiej. Stosują go producenci aut w Europie, ale także amerykańska Tesla.

Wallbox to nazwa:

Zdjęcie: Auto Świat
ładowarki pokładowej
ładowarki naściennej
ładowarki przenośnej
ładowarki naściennej Następne pytanie
Wallbox to naścienna ładowarka przeznaczona dla pojazdów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Obecnie na rynku dostępne są Wallboxy o mocy ładowania od 3,5kW do 22kW.

Od ilu lat Toyota oferuje w swoich modelach układy hybrydowe?

Zdjęcie: Auto Świat (ooyz8jn4ctausdtciir6opaxt6i6hd5a)
Od 18
Od 26
Od 28
Od 24 lat Następne pytanie
To już 26 lat rozwoju technologii hybrydowej. Obecnie na rynku dostępny jest już piąty generacji napęd hybrydowy Toyoty. Pierwszy był w Priusie w 1997 r.

Jakiej pojemności akumulator najczęściej występuje w autach elektrycznych marek Peugeot, Citroen i Opel?

Zdjęcie: Peugeot
50 kWh
75 kWh
100 kWh
50 kWh Następne pytanie
W autach elektrycznych Peugeota, Citroena i Opla najczęściej stosowany jest akumulator trakcyjny o pojemności całkowitej 50 kWh (netto: 46 kWh). Wartość netto to pojemność użyteczna, która decyduje o tym, jak daleko zajedziemy na jednym ładowaniu.

Jaki zakres mocy mogą posiadać ładowarki prądu stałego?

Zdjęcie: Onet
5-10 kW
25-32 kW
44-350 kW
50-350 kW Następne pytanie
Większość tzw. szybkich ładowarek, czyli ładowarek prądu stałego, w Polsce osiąga moc 44-50 kW. Do niedawna najwyższą moc osiągały dostępne wyłącznie dla Tesli Superchargery – do 150 kW. Dziś powstają już stacje o mocy do 350 kW.

Auta z napędem hybrydowym (HEV) są najbardziej ekonomiczne podczas:

Zdjęcie: Auto Świat
jazdy miejskiej
jazdy w trasie
jazdy sportowej
jazdy miejskiej Następne pytanie
Samochody hybrydowe zużywają najmniej paliwa podczas jazdy miejskiej. Nawet do 70 proc. czasu jazdy w mieście mogą korzystać wyłącznie z trybu elektrycznego, nie zużywając wówczas paliwa.

Rekuperacja to:

Zdjęcie: Auto Świat
wyłączenie z pracy dwóch cylindrów podczas jazdy ze stałą prędkością
powolne ładowanie akumulatora przez prostownik
proces odzyskiwania energii elektrycznej podczas hamowania
proces odzyskiwania energii elektrycznej podczas hamowania Następne pytanie
W samochodach z napędem elektrycznym podczas hamowania silnik elektryczny zaczyna pracować jak prądnica i zamienia energię kinetyczną na elektryczną. Zjawisko odzyskiwania energii elektrycznej w procesie hamowania określa się mianem rekuperacji. W niektórych samochodach elektrycznych poziom rekuperacji można regulować.

Układ miękkiej hybrydy ma najczęściej instalację elektryczną o napięciu:

Zdjęcie: Delphi
6 V
48 V
400 V
48 V Następne pytanie
Układy tzw. miękkiej hybrydy mają najczęściej instalację o napięciu 48 V. Zwiększenie napięcia z 12 V na 48 V pozwala uzyskać zdolność do przenoszenia przez instalację większych mocy oraz zmniejszyć zarówno rozmiary urządzeń, jak i straty energii. By uzyskać zdolność przenoszenia dużych mocy przy instalacji 12 V, konieczne byłoby zastosowanie ogromnych przekrojów przewodów. To z kolei spowodowałoby zwiększenie wymiarów urządzeń, kosztów ich budowy i obniżyłoby bezpieczeństwo instalacji (konieczność zastosowania specjalnych przewodów i połączeń, problemy z odprowadzeniem ciepła itp.).

Jaki zasięg elektryczny oferują auta hybrydowe plug-in?

Zdjęcie: Auto Świat
2-5 km
40-60 km
200-350 km
40-60 km Następne pytanie
Samochody hybrydowe typu plug-in przy użyciu silnika elektrycznego (bez uruchamiania silnika spalinowego) mogą pokonać ok. 50-60 km. Ich akumulatory są większe niż w przypadku pełnych hybryd, ponad to można je ładować z zewnętrznego źródła energii, czyli podłączając samochód do gniazdka (stąd nazwa plug–in).

By wydłużyć trwałość akumulatora w aucie elektrycznym najlepiej:

Zdjęcie: Auto Świat
ładować go do 100 proc. pojemności
ładować go do 80 proc. pojemności
rozładowywać do zera
ładować go do 80 proc. pojemności Następne pytanie
By utrzymać akumulator samochodu elektrycznego w możliwie dobrej formie, zaleca się utrzymywanie stopnia jego naładowania pomiędzy 20 a 80 proc.

Który z wymienionych „elektryków” wyposażony jest w 2-stopniową skrzynię biegów?

Zdjęcie: Auto Świat
Skoda Citigo-e
Hyundai Ioniq Electric
Porsche Taycan S
Porsche Taycan S Następne pytanie
Taycan to pierwszy seryjnie produkowany pojazd Porsche z napędem elektrycznym. Wyposażony jest w dwa silniki elektryczne: jeden znajduje się przy przedniej osi, drugi przy tylnej. W skrzyni biegów połączonej z tylną jednostką elektryczną zastosowano dwa zestawy kół zębatych oraz siłownik, który pozwala zmieniać przełożenia. Przekładnia silnika zamontowanego przy przedniej osi ma jedno przełożenie.

Jak nazywa się elektryczny model Mazdy?

Zdjęcie: Mazda
CX-3
CX-30
MX-30
MX-30 Następne pytanie
Mazda MX-30 to pierwszy w pełni elektryczny samochód japońskiej marki oferowany na polskim rynku. Mazda MX-30 ma pod maską elektryczny silnik generujący 145 KM. To wystarczy do rozpędzenia pojazdu od 0 do 100 km/h po 9,7 s oraz uzyskania prędkości maksymalnej wynoszącej 140 km/h.

E-Pedal to:

Zdjęcie: Onet
rozwiązanie pozwalające przyspieszać i hamować za pośrednictwem pedału gazu
wirtualne połączenie pedału hamulca za pompą hamulcową
inna nazwa trybu Eko zarezerwowana dla modeli Nissana
rozwiązanie pozwalające przyspieszać i hamować za pośrednictwem pedału gazu Następne pytanie
E-Pedal to zastosowany w 2017 r. przez Nissana (w Leafie 2. generacji) aktywny tryb pracy pedału gazu, połączony z silną rekuperacją. Gdy kierowca dodaje gazu, samochód przyspiesza, gdy zdejmie nogę z gazu, uruchamia się silna rekuperacja, która potrafi nawet zatrzymać pojazd. Dziś funkcję taką ma większość samochodów elektrycznych.
Twój wynik: Dwójka
Twoja wiedza o autach elektrycznych i hybrydowych jest niezbyt dobra, ale nie martw się, masz jeszcze czas, by zostać prawdziwym ekspertem motoryzacyjnym. Wystarczy regularnie śledzić „Auto Świat”.
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Dostateczny
Nieźle, ale musisz się jeszcze nieco podszkolić.
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Bardzo dobry
Jesteśmy pod wrażeniem, masz imponującą wiedzę o autach elektrycznych i hybrydowych.
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Celujący
Brawo! Jesteś prawdziwym guru w temacie aut ekologicznych. Gratulacje!
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik:
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Google News
Źródło:
Auto Świat
Tematy: Auta elektryczne i hybrydowe, Quizy, MotoQuiz, Elektryczne, Hybrydy

Polecane z kategorii

Pojechali elektrykiem z Polski do Cannes. Musieli stawać aż 19 razy Pojechali elektrykiem z Polski do Cannes. Musieli stawać aż 19 razy
Mercedes EQE SUV: po limuzynie przyszła kolej na SUV-a Mercedes EQE SUV: po limuzynie przyszła kolej na SUV-a
Ile już kosztowała nas Izera? Podano konkretną kwotę i datę rozpoczęcia produkcji Ile już kosztowała nas Izera? Podano konkretną kwotę i datę rozpoczęcia produkcji
Oglądałem pierwszą gigafabrykę Volkswagena. Na co wydaje prawie 10 mld zł? Oglądałem pierwszą gigafabrykę Volkswagena. Na co wydaje prawie 10 mld zł?
Udręka czy luksus? Po 1000 km elektrykiem po Niemczech wiem, jak naprawdę tam jest z publicznymi ładowarkami Udręka czy luksus? Po 1000 km elektrykiem po Niemczech wiem, jak naprawdę tam jest z publicznymi ładowarkami
Druga gigafabryka Volkswagena z zielonym światłem. Rusza budowa Druga gigafabryka Volkswagena z zielonym światłem. Rusza budowa
Widziałem nowego Forda Explorera. Jest kompaktowym SUV-em. Serio? Dlaczego? Widziałem nowego Forda Explorera. Jest kompaktowym SUV-em. Serio? Dlaczego?
Elektryk Volkswagena z zasięgiem 450 km za ok. 100 tys. zł? Widziałem jego zwiastun Elektryk Volkswagena z zasięgiem 450 km za ok. 100 tys. zł? Widziałem jego zwiastun
Kiedy ceny elektryków zrównają się z cenami aut spalinowych? Kiedy ceny elektryków zrównają się z cenami aut spalinowych?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech