W październiku 2023 r. Kia oficjalnie zaprezentowała dwa koncepcyjne modele, tj. Concept EV3 i Concept EV4. Obie konstrukcje mają pomóc Kii w osiągnięciu celu, którym jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w całej działalności do 2045 r. Nic zatem dziwnego, że Koreańczycy przy tworzeniu obu modeli sięgnęli po ekologiczne materiały i metody produkcji.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo23 maja oficjalna prezentacja, na razie pierwsze zdjęcia modelu EV3
Teraz opublikowała pierwsze zdjęcia nadchodzącej Kii EV3. W pełnej krasie model zostanie oficjalnie pokazany 23 maja br., ale już pierwsze grafiki pokazują geometryczne linie, które znamy m.in. z... konceptu EV3. Tak, tak, wygląda na to, że projektanci, tworząc wersję koncepcyjną, uznali, że ta jest na tyle dopracowana, że nie ma już potrzeby wprowadzania zmian. Czy tak jest w rzeczywistości, przekonamy się wkrótce.
Już teraz wiadomo natomiast, że odważne, geometryczne linie mają podkreślać dynamiczną stylistykę modelu. Nadwozie ma pudełkowaty kształt, co może okazać się dobrym rozwiązaniem, bo w optymistycznym wariancie przełoży się na przestronne wnętrze. Futurystycznymi akcentami jest charakterystyczne dla EV3 oświetlenie Star Map.
Kia EV3 ma wiele wspólnego z flagowym SUV-em EV9
Wspomniany pudełkowaty kształt przywodzi na myśl flagowego elektrycznego SUV-a Kii, tj. EV9. I nic dziwnego, bo koreański producent nie ukrywa, że konstrukcja EV3 opiera się na tych samych zasadach, które wykorzystano przy projektowaniu flagowego modelu.
Pozostaje mieć nadzieję, że chociaż Kia EV3 powstawała z wykorzystaniem takich samych zasad konstruowania, jak EV9, to będzie od niej znacznie tańsza, a tym samym cenowo dużo bardziej przystępna. Brytyjski serwis autocar.co.uk przypomina, że sama Kia dążyła do tego, aby ceny podstawowych modeli elektrycznych były niższe niż 30 tys. funtów (ok. 150 tys. zł).
Gdyby faktycznie nowa Kia kosztowała ok. 150 tys. zł, mogłaby mocno zagrozić chińskiej konkurencji, a zważywszy na znacznie większą rozpoznawalność marki, skutecznie powalczyć o klientów. Czy tak będzie w istocie, być może dowiemy się już 23 maja.