Inżynierowie z załogi Mercedes-Benz Trucks zrealizowali pierwsze w historii ładowanie elektrycznej ciężarówki, w trakcie którego prąd był podawany do akumulatora z mocą przekraczającą 1000 kW. Było to możliwe dzięki opracowanej dla transportu ciężkiego technologii Megawatt Charging System (MCS). Nikomu wcześniej nie udało się osiągnąć aż tak wysokiej mocy ładowania.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGranica 1000 kW na ładowarce przekroczona. Co dalej?
1001,1 kW – taką podawaną moc wskazał w pewnym momencie ekran urządzenia. Udało się tego dokonać w trakcie testów elektrycznego ciągnika siodłowego Mercedes eActros 600 w miejscowości Wörth am Rhein. Zespół inżynierów opracował w tym celu nowy interfejs komunikacyjny między pojazdem a stacją ładowania.
Nasi programiści wprowadzili zdefiniowany na nowo standard MCS do e-ciężarówki. W najkrótszym czasie osiągnęli pełną moc ładowania, a to wyczyn inżynieryjny. Klienci stawiający wysokie wymagania w zakresie zasięgu i dostępności pojazdu skorzystają w przyszłości z megawatowego ładowania o mocy 1000 kW
– zapewnia Rainer Müller-Finkeldei, szef działu inżynierii w Mercedes-Benz Trucks.
W najbliższym czasie zespół przeprowadzi kolejne testy interfejsu, który zdał już pierwszy egzamin. Celem jest udoskonalenie technologii MCS i przygotowanie jej do wdrożenia do produkcji seryjnej.
Mercedes-Benz eActros 600. Co już wiemy o e-ciężarówce?
Skrót MCS zadebiutuje w stajni Mercedesa już pod koniec roku przy okazji rozpoczęcia wytwarzania elektrycznego ciągnika siodłowego eActros 600. Ciężarówka wyposażona w 600-kWh akumulator będzie miała 500 km zasięgu, a to pozwoli na przewóz towarów nawet pomiędzy miastami.
Przedstawiciele marki twierdzą, że około 60 proc. tras wykonywanych przez ich klientów nie przekracza 500 km, więc taki ciągnik powinien się u nich sprawdzić. Warunkiem jest jednak dobrze rozwinięta infrastruktura – elektryczna ciężarówka nie będzie uciążliwa w eksploatacji, jeśli kierowcy będą mogli korzystać z szybkiego ładowania w zajezdniach i punktach załadunku oraz rozładunku.