Takie prezenty lubimy najbardziej! Z okazji jubileuszu 50 lat obecności w Kraju Kwitnącej Wiśni, Ferrari przygotowało dla fanów i kolekcjonerów wyjątkowy model. Nazwano go J50 i oparto na dwumiejscowym 488, spiderze z centralnie umieszczonym silnikiem V8. Mechanicznie samochód nie uległ zmianom, choć moc jego silnika podniesiono z oryginalnych 670 do 690 KM. Ferrari nie podaje danych technicznych limitowanego do 10 sztuk modelu, ale częstuje nas obszernymi informacjami na temat zmian w wyglądzie.

Karoseria przygotowana przez dział Special Projects i zaprojektowana przez zespół z Centrum Stylistycznego w Maranello ma kształt targi i nawiązuje do modeli typu barchetta z lat 50. z nisko poprowadzoną linią okien. Optycznie obniża ją czarna linia poprowadzona od przedniego zderzaka, ciągnąca się przez błotniki, drzwi i wpadająca w czeluść wlotu powietrza do silnika w tylnych nadkolach. Ten element nawiązuje z kolei do czarnych szczelin w karoserii stosowanych w Ferrari 288 GTO, F40 i F50. Przednia część nadwozia Ferrari J50 została poprowadzona niżej w porównaniu do 488 Spider, w masce pojawiły się kanały powietrzne wykończone włóknem węglowym, a reflektory wykonano w technologii full LED.

{ "uuid": "311e1e06-2377-51b0-baa5-a42b2fad0413", "copyright": { "uuid": "43841f01-3f0f-5b17-97b9-f96afa51260b", "idref": "43841f01-3f0f-5b17-97b9-f96afa51260b" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Mzk7MDA_/d3357c46a80783c17a7637282261e23b.jpeg", "caption": "Ferrari J50", "size": { "height": 1295, "width": 1830, "bytes": 601046 }, "contentSources": [ { "idref": "bbec1c45-bd37-5760-9807-a42ac20e4e60", "uuid": "bbec1c45-bd37-5760-9807-a42ac20e4e60", "name": "Ferrari" } ], "available": { "start": "2018-07-16 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "d3357c46a80783c17a7637282261e23b" }, "asyncAdSlot": null } Ferrari J50
Ferrari J50

Silnik umieszczono pod przezroczystą pokrywą z tworzywa sztucznego, która wyprofilowana jest tak, by kontynuować kształt dwóch pałąków umieszczonych za głowami kierowcy i pasażera. Tuż za nimi pojawiła się poprzeczka, mostek nawiązujący do rozwiązań stosowanych w wyścigówkach Ferrari z lat 60.

Tylna część karoserii J50 została mocno wymodelowana i zwieńczona jest potężnym dyfuzorem z umieszczonymi w nim końcówkami wydechu. Powyżej, na czarnym pasie biegnącym przez całą szerokość nadwozia znalazło się miejsce dla podwójnych świateł, do których Ferrari wraca po latach.

{ "uuid": "c6f9ca5a-cd1e-5621-871a-a1c9becb7418", "copyright": { "uuid": "43841f01-3f0f-5b17-97b9-f96afa51260b", "idref": "43841f01-3f0f-5b17-97b9-f96afa51260b" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZWE7MDA_/629de6d0cdf7bb47aecc24d2d5ac63e5.jpeg", "caption": "Ferrari J50", "size": { "height": 1262, "width": 1830, "bytes": 232041 }, "contentSources": [ { "idref": "bbec1c45-bd37-5760-9807-a42ac20e4e60", "uuid": "bbec1c45-bd37-5760-9807-a42ac20e4e60", "name": "Ferrari" } ], "available": { "start": "2018-07-16 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "629de6d0cdf7bb47aecc24d2d5ac63e5" }, "asyncAdSlot": null } Ferrari J50
Ferrari J50

Wnętrze nowego modelu bazuje na 488, ale może być wykończone według indywidualnych upodobań klienta. Lekkie panele dachu wykonane z włókna węglowego zdejmowane są ręcznie i można je umieścić w przestrzeni za oparciami siedzeń. Egzemplarz J50 zaprezentowany w Narodowym Centrum Sztuki w Tokio pomalowany jest trzywarstwowym czerwonym lakierem i wykończony w środku kombinacją czarno-czerwonej skóry i alcantary. Cena nie została podana, ale biorąc pod uwagę, że powstanie zaledwie 10 egzemplarzy ci, którzy będą je chcieli kupić, zapewne nie będą się targować.