Postawić przede wszystkim na komfort, czy raczej kierować się głównie wyglądem; najważniejszy jest styl jazdy czy może jej bezpieczeństwo – przewidywaliśmy, że nasze testerki: mama i córka, w tego typu kwestiach nieustannie będą się spierać. Okazały się jednak nad wyraz zgodne w ocenie Fiata 500.
Aleksandra i Małgorzata Parszewskie, testujące Fiata 500 w wersji TwinAir SB 5023H, zgodnie uznały, że Fiat podbił ich serca. Ola już na starcie przyznała 10 punktów za wygląd, pisząc o „pięćsetce”, że jest „śliczna, kobieca i mała”.
O tym, że nie chodzi bynajmniej o ciasnotę, świadczy opinia o przestronności kabiny: „dużo miejsca na nogi na przednich fotelach nawet przy czterech osobach”.
Na wysoką ocenę zasłużyły wystarczająco mocno trzymające na zakrętach fotele, a także wysoka jakość wykończenia i montażu elementów kokpitu. Nie byłozastrzeżeń do widoczności przez przednią szybę oraz rozmiarów lusterek bocznych.
Gdyby ktoś nadal miał wątpliwości, że mamy do czynienia z motoryzacyjnym zauroczeniem, wystarczy przeczytać ocenę praktyczności 182-litrowego bagażnika:„pojemny, ustawny”.
Okazało się, że auto jest nie tylko ładne i pakowne, ale też nie brak mu „pazura”. Nasze testerki podkreślały, że „pięćsetka” dzięki nowoczesnemu silnikowi zwyklepierwsza startowała spod świateł, a podczas przyspieszania słychać było „przyjemny odgłos silnika dwucylindrowego”.
Egzamin zdało również zawieszenie, układ kierowniczy i zwrotność auta. Mama pochwaliła również „przydatny system start/stop i czujniki parkowania” a córka wygodne umieszczenie dźwigni zmiany biegów oraz gwarancję.
Korki, brak miejsc parkingowych, wąskie uliczki i ostre zakręty – z tym wszystkim dzień w dzień muszą się mierzyć mieszkańcy miast, tacy jak Wioleta i Arkadiusz. W pokonywaniu miejskiej dżungli przez tydzień pomagał im Fiat 500 TwinAir SB 4395H. Jak się okazuje – z powodzeniem.
Już pierwsze oceny Wiolety i Arka okazały się być entuzjastyczne. Spodobał im się między innymi nowoczesny design, z udanym nawiązaniem do stylizacji retro.
Zwrócili również uwagę na aspekty praktyczne: „ilość miejsca dla pasażerów jest imponująca jak na tak niewielki samochód”. Wielkość bagażnika okazała się wystarczająca jak na potrzeby miejskich kierowców. Aprobatę zyskała także czytelność wskaźników, obsługa przełączników oraz ułatwiające sterowanie radiemi telefonem przyciski na kierownicy.
Zastrzeżeń nie budziła także widoczność. Choć w typowo miejskim ruchu napęd miewa drugorzędne znaczenie, Wiola i Arek docenili dynamiczne przyspieszenie i elastyczność, jakie zapewnia dwucylindrowy silnik auta.
Przyjrzeli się także dźwigni zmiany biegów. Okazało się jednak, że gałka idealnie dopasowuje się do dłoni a wysokie umiejscowienie drążka ułatwia przełączaniebiegów. W kategorii „zwrotność” nasi testerzy przyznali aż 10 na 10 możliwych punktów.
Dodatkowo, jak podkreślali: „Wspomaganie kierownicy bardzo ułatwia prowadzenie auta, co okazało się szczególnie wygodne podczas parkowania”.
Spośród elementów wyposażenia na wyróżnienie zasłużyły terminal Bluetoth, klimatyzacja, a także system automatycznego wyłączania silnika na postoju, który idealnie sprawdza się w mieście. I kolejny plus: Fiacik okazał się autem bardzo oszczędnym.
Galeria zdjęć
Fiat 500 twin Air w pełnym słońcu. Ola i Jej Mama Małgorzata były zgodne i wysoko oceniły komfort jazdy.
Ola z Mamą Małgorzatą poszukują stylowego i małego auta miejskiego. Wybrały Fiata – 500 Twin Air.
Dzięki elastyczności wyposażonego w turbodoładowanie silnika TwinAir, Ola mogła rzadziej sięgać do dźwigni sześcioprzełożeniowej skrzyni biegów. Doceniła również wysokie, wygodne usytuowanie dźwigni tuż przy kierownicy Fiata 500.
Dostępna w Fiacie 500 automatyczna klimatyzacja stale monitoruje temperaturę powietrza w kabinie oraz tę nastawioną przez kierowcę. Na tej podstawie komputer sterujący układem wentylacji decyduje o temperaturze, sile i kierunku nadmuchu, tym samym dbając o komfort pasażerów. Dzięki temu kierowca nie musi pilnować ustawień i może lepiej skupić się na prowadzeniu samochodu oraz czerpaniu radości z jazdy.
Magiczny przycisk trybu ekonomicznego potrafi znacznie obniżyć zużycie paliwa Fiata 500, szczególnie podczas jazdy miejskiej. I choć kierowca musi wtedy nieco powściągnąć swój ognisty temperament, to przy najbliższym tankowaniu będzie miał powody do radości.
Przyciski na kierownicy pozwalają na obsługę radia i systemu Blue&Me bez odrywania wzroku od drogi, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy. Interfejs Blue&Me zapewnia m.in. system głośnomówiący Bluetooth z funkcją głosowego odczytu wiadomości sms w języku polskim, a także odtwarzacz muzyki zapisanej w formacie MP3 z portem USB.
Tradycjonalistom, których nie przekonuje możliwość sterowania radiem przyciskami na kierownicy, pozostawiono możliwość wyboru stacji na panelu radia.
W zapewniających szerokie pole widzenia lusterkach Fiata 500 Małgorzata mogła wygodnie sprawdzać, co dzieje się za samochodem. Gdy za kierownicą siadała córka Ola, ustawianie lusterek - dzięki ich elektrycznemu sterowaniu - zajmowało dosłownie pół minuty.
Fiat 500: Ola: "Po prostu... Fajny!" Wioleta: "Mogę go polecić!"
Fiat 500: Ola: "Po prostu... Fajny!" Wioleta: "Mogę go polecić!"
Fiat 500: Ola: "Po prostu... Fajny!" Wioleta: "Mogę go polecić!"
Fiat 500: Ola: "Po prostu... Fajny!" Wioleta: "Mogę go polecić!"
Fiat 500: Ola: "Po prostu... Fajny!" Wioleta: "Mogę go polecić!"
Fiat 500: Ola: "Po prostu... Fajny!" Wioleta: "Mogę go polecić!"
Fiat 500: Ola: "Po prostu... Fajny!" Wioleta: "Mogę go polecić!"