Statystyki mówią wprost - to będzie rok elektryków. W 2022 roku możemy się spodziewać elektryfikacji gam modelowych wszystkich koncernów motoryzacyjnych. W skali globalnej klienci będą mieli do wyboru w tym roku ponad 500 różnych modeli BEV i PHEV.

Co więcej, znaczna część koncernów już zadeklarowała zaprzestanie produkcji aut spalinowych w perspektywie 10-lat. Jeżeli dodamy do tego powiększającą się niemal z miesiąca na miesiąc infrastrukturę stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz rosnące rejestracje tych ostatnich, to mamy do czynienia z ewenementem w motoryzacji, którego dotąd nie było.

Zmianom na rynku samochodów elektrycznych poświęcone były dni otwarte „Volvo Electric Days” podczas których można było poznać bliżej elektryczne oraz hybrydowe modele Volvo oraz Premiera najnowszego w pełni elektrycznego modelu Volvo C40 Recharge, która odbyła się 4 lutego w salonie Autoryzowanego Dealera Volvo Auto-Boss w Bielsku-Białej.

- Nasze spotkania cieszą się dużą popularnością wśród naszych stałych klientów oraz osób potencjalnie zainteresowanych nowym modelem marki Volvo - podkreśla Karina Karwala, Kierownik ds. Marketingu w Centrum Motoryzacyjnym Auto-Boss. Gośćmi specjalnymi Premiery modelu C40 byli Wojciech Nowak – Szef Produktu firmy Volvo Car Poland oraz Karol Kubiak, przedstawiciel firmy SPIE.

- Samochody elektryczne w naszym regionie cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów. Marka Volvo posiada obecnie dwa modele wyposażone w tego typu napęd: XC40 oraz wprowadzany właśnie na rynek model C40. W tym roku już co dwudziesty pojazd sprzedany w naszym salonie będzie posiadał napęd elektryczny - przekonuje Karina Karwala.

Nowoczesna elektromobilność to znak rozpoznawczy koncernu Volvo. Do 2025 roku samochody elektryczne tej marki będą stanowić 50 proc. sprzedaży, a w 2030 roku wszystkie pojazdy produkowane przez Volvo będą elektryczne. Jak zapowiedział Bjorn Anwall, EMEA and Global Commercial Operations Volvo Cars, w przyszłości pojawią się także elektryczne modele przednionapędowe, o mniejszej pojemności baterii. Marka Volvo niebawem w odpowiedzi na oczekiwania klientów planuje też wprowadzić na rynek nowy duży model elektryczny.

Już teraz Volvo jest jedynym tradycyjnym producentem, który oferuje opcję hybrydy plug-in dla wszystkich swoich modeli. Ma w ofercie siedem hybryd ładowanych z gniazdka, a niemal wszystkie pozostałe odmiany to miękkie hybrydy z niewielkim, elektrycznym silnikiem wspomagającym.

Kto kupuje „elektryki”? - Nasze samochody elektryczne w większości przypadków kupowane są jako drugi pojazd w rodzinie i przeznaczone są do codziennych dojazdów do pracy w obrębie miejskiej aglomeracji. Na ogół kupują je klienci, którzy bezkompromisowo podchodzą do kwestii ekologii i co warto podkreślić takich klientów detalicznych oraz firm flotowych jest coraz więcej. Oznacza to, iż dbanie o środowisko stanowi dla społeczeństwa coraz większą wartość, co bardzo nas cieszy - mówi Karina Karwala.

Główną „gwiazdą” motoryzacyjnego wieczoru w Bielsku Białej było Volvo C40 Recharge, pierwszy w pełni elektryczny crossover tej marki. Jego akumulator ma pojemność 78 kWh, co pozwala przejechać ponad 400 km na jednym ładowaniu (według WLTP). Volvo zapewnia, że używając szybkiej ładowarki, będziemy w stanie naładować baterię od 0 do 80 proc. w zaledwie 40 min.

W wnętrzu tego modelu w ogóle nie użyto skóry; dotyczy to również kierownicy, dźwigni zmiany biegów i tapicerki. Pierwszy w pełni elektryczny samochód Volvo wyposażony jest przy tym w całkiem nowy system rozrywki stworzony przy współpracy z Google. Oparty na systemie Android Automotive, umożliwia głęboką integrację aplikacji i funkcji telefonu z systemem auta. Pozwala też na komunikowanie się z samochodem za pomocą poleceń głosowych - wystarczy, że powiemy ,,Hej, Google!’’.

Wnioski? Przyszłość jest elektryczna. Jednak aby osiągnąć sukces, zmiany są potrzebne po obu stronach – w produktach i procesie produkcji, ale również w naszych nawykach i przyzwyczajeniach.

— C40 Recharge wyraża pragnienie zmiany postrzegania rzeczywistości. Mamy nadzieję, że model ten będzie inspirował naszych klientów do bardziej zrównoważonych wyborów w obszarze transportu indywidualnego - podkreśla przedstawicielka firmy Volvo Auto-Boss.

Zaobserwuj nasze konta w mediach społecznościowych i bądź z nami na bieżąco!

Facebook

Instagram