Zapewne jednym z jego atutów jest udany i nowoczesny design nadwozia, który także potwierdza jak w ciągu ostatniej dekady zmienił się Hyundai. Ten model został zaprojektowany w Europie i dla Europy. To oznacza, że projektanci dostosowali go do typowych wymogów europejskich użytkowników, a to pozwala na konkurowanie z najważniejszymi graczami na tym rynku. Auto zostało przyjęte z dużym entuzjazmem, a użytkownicy chwala wiele jego niekwestionowanych zalet (udany design, komfortowe i funkcjonalne wnętrze oraz nowoczesne jednostki napędowe).
Hyundai Tucson – komfortowe i funkcjonalne wnętrze
Podobnie jak nadwozie, także wnętrze pojazdu otrzymało nowoczesny design i wiele praktycznych rozwiązań. Deska rozdzielcza z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym stanowi multimedialne centrum z nawigacją satelitarną. Na całe szczęście producent nie zrezygnował z tradycyjnego pokrętła radia, z którego chętnie korzystają w ekstremalnych sytuacjach kierowcy. Jednak całe centrum obsługi multimediów znalazło się na wielofunkcyjnej kierownicy. Być może na pierwszy rzut oka wydaje się, że umieszczono tam zbyt wiele elementów sterowania, to jednak po dłuższym obcowaniu, użytkownik doceni ich funkcjonalność.
Konstruktorzy zadbali o funkcjonalne wnętrze i zaprojektowali w nim kilka praktycznych elementów jak m.in. na konsoli centralnej umieszczono wiele przegródek, w których mozna umieścić telefon, dwie puszki lub butelki z napojami i inne drobiazgi. Miejsce na napoje wygospodarowano praktycznie dla każdego pasażera.
Komfortowa jazdę zapewniają dobrze zaprojektowane i ergonomiczne przednie fotele oraz tylne siedzenia z regulowanym katem oparcia. Niestety, zabrakło w tym modelu możliwości przesuwania tylnej kanapy, co niewątpliwie podniosło by jego walory użytkowe.
Hyundai Tucson – wysokoprężna jednostka napędowa
Naszym zdaniem turbodiesel o pojemności skokowej 1685 cm3 o mocy 141 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm oraz dwusprzęgłową przekładnią automatyczną 7DCT, to dobry wybór. Z cała pewnością sprawdzi się zarówno w mieście jak i podczas jazdy autostradą, gdzie można dodac więcej gazu. Podczas naszego tygodniowego testu, który w większości odbywał się w ruchu miejskim, średnie zuzycie oleju napędowego osiągnęło 8,6 l/100 km. To znacznie więcej, niż w swoich zestawieniach podaje producent, ale dodac nalezy, iż staralismy się przy każdej okazji wykorzystać możliwości tej jednostki i jeździć dynamicznie.
Dwusprzęgłowy automat pracuje płynnie, a w przypadku ustawienia w pozycji Sport, pozwala na dynamiczne przyspieszanie. Także sprawdził się system start-stop, który szybko reaguje.
Hyundai Tucson – podsumowanie
To z całą pewnością jeden z najatrakcyjniejszych modeli SUV na polskim rynku. Może podobać się jego design nadowzia. Ma nowocześnie i funkcjonalnie zaprojektowane wnętrze oraz atrakcyjna paletę nowoczesnych jednostek napędowych.
Hyundai Tucson – podstawowe dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | turbodiesel/R4/16 |
Pojemność skokowa | 1685 cm3 |
Moc maksymalna | 141 KM/4000 obr./min |
Prędkość maksymalna | 185 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 4,9 l/100 km |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s |
Długość/szerokość/wysokość | 4475/1850/1645 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Masa własna/ładowność | 1470/615 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 62 l |
Pojemność bagażnika | 513-1503 l |
Cena | od 75 590 zł |