Praca inżynierów Jaguara skupia się na właściwym zestrojeniu twardości i amortyzowania. Sprężyny mają za zadanie stłumić wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Mniej sztywne, z których znane są dawne amerykańskie limuzyny, z jednej strony dają wrażenie bardzo miękkiej jazdy, ale niestety skutkują utratą stabilności i dostatecznej kontroli nad pojazdem. Zbyt miękkie amortyzatory wywołują bujanie i "nurkowanie", czego efektem jest dyskomfort odczuwany w żołądku.

Sztywne sprężyny mają odwrotne działanie - samochód doskonale się prowadzi, ale jazda staje się dużo twardsza. Dlatego odpowiednie dobranie sztywności jest kluczowe dla komfortu jazdy i precyzji prowadzenia. Istotne znaczenie na dobór sprężyn ma przeznaczenie samochodu. Przykładowo, ze względu na większą masę samochodu, turbodoładowany silnik i bardziej sportowy charakter, przednie sprężyny Jaguara XKR są o 38% sztywniejsze od użytych w standardowym XK.

Sprężyny są stworzone do absorbowania energii, ale nie mają możliwości rozpraszania jej. Do rozładowania energii kinetycznej wykorzystywane są amortyzatory. Dzięki nim stłumienie nierówności drogi nie zamienia się w nieprzyjemne bujanie w górę i w dół, a zostaje płynnie wyhamowane.

"Gdyby drogi na całym świecie były gładkie i wolne od nierówności, samochody nie potrzebowałyby amortyzatorów. Zaawansowane technologicznie zawieszenie skonstruowane przez naszych inżynierów powoduje, że Jaguary łączą w sobie doskonałe właściwości jezdne nawet przy wysokich prędkościach z bardzo dużym komfortem. Jest dopasowane w zależności od charakteru poszczególnych modeli Jaguara jednakże kierowca ma możliwość indywidualnego ustawienia go zgodnie z własnymi preferencjami" - powiedziała Karolina Sobkowiak Jaguar Brand Manager.

Najnowsze Jaguary XKR, XFR oraz XJ wyposażone są w nowoczesny elektroniczny system Adaptive Dynamics, który bezustannie kontroluje czynniki zewnętrzne oraz sposób jazdy kierowcy. Około 100 razy na sekundę czujniki analizują warunki drogowe oraz dynamikę jazdy mające wpływ na samochód i odpowiednio dostosowują zawieszenie, aby zredukować przechyły w zakrętach czy zoptymalizować jakość prowadzenia Jaguara. System Adaptive Dynamics dodatkowo mierzy około 500 razy na sekundę pozycję kół, aby lepiej kontrolować ich pionowe ruchy, co ma korzystny wpływ zarówno na prowadzenie, jak i komfort podróżnych. Adaptive Dynamics ma jeszcze jedną zasadniczą cechę - kierowca może zdefiniować ustawienia zawieszenia w zależności od zewnętrznych warunków jak i własnych upodobań.