Logo
Jak jeździ Opel Insignia 1.6 Turbo po liftingu?

Jak jeździ Opel Insignia 1.6 Turbo po liftingu?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Szerokie możliwości personalizacji auta, zmiany w stylistyce i wnętrzu. Testując Insignię z silnikiem 1.6 Turbo, sprawdzamy czy lifting modelu jest udany?

Test Opla Insignii po liftingu
Zobacz galerię (10)
Auto Świat
Test Opla Insignii po liftingu

Przeprojektowane zderzaki, większy chromowany grill, nowe światła (tylne wykonano w technologii LED), pokrywa bagażnika ze zintegrowanym spoilerem to najbardziej rzucające się w oczy elementy zmodernizowanego nadwozia. Bez wątpienia auto po liftingu wygląda szlachetniej, a jednocześnie bardziej sportowo.

We wnętrzu także napotkamy dużo zmian. Deska rozdzielcza otrzymała nowe, lepsze jakościowo materiały, a na panelu centralnym zmniejszono liczbę przycisków. Specjaliści z Opla, redukując liczbę przycisków na panelu centralnym. W rzeczywistości część z nich przeniesiono gdzie indziej, a precyzyjniej – w aż trzy miejsca (na kierownicę - sterowanie komputerem pokładowym i zmiana motywów zegarów, przyciskami nad wyświetlaczem - sterujących m.in. pracą zawieszenia, systemem ESP, czujnikami parkowania i asystentem parkowania, na ekranie dotykowym - zmiana ustawień telefonu, radia, nawigacji, programu sportowego).

Kierowca zmodernizowanego modelu mają szerokie pole do indywidualizacji auta. Nie mamy to na myśli możliwości składania tylnej kanapy, a zmiany wyglądu wskaźników oraz dostosowania układu jezdnego do własnych potrzeb. W pierwszym przypadku prowadzący Insignię może zmieniać motywy prędkościomierza, do wyboru są ekrany: sportowy - o wyglądzie klasycznego ze wskazówką oraz turystyczny - prędkość wyświetlana cyfrowowo. W drugim - za pośrednictwem przycisków na desce rozdzielczej lub ekranu dotykowego (sterowanego TouchPadem lub dotykowo) możne sterować pracą adaptacyjnego zawieszenia FlexRide (trzy tryby: Sport, Tour i Normal).

Zmodernizowane podwozie ciszej pracuje i lepiej wybiera nierówności drogi, a dzięki aktywnemu zawieszeniu (3500 zł) można dostosować jego pracę do preferencji użytkownika. Nowe zawieszenie jednocześnie pozwala na szybszą i bezpieczniejszą jazdę na zakrętach. Insignię prowadzi się także lepiej za sprawą bardziej precyzyjnego układu kierowniczego (zwłaszcza w trybie sportowym).

Dane techniczne - Opel Insignia 1.6 Turbo

Silnik t.benz. R4/16Moc 170 KMMoment 260 (280 ) NmPrzyspieszenie 0-100 km/h 9,2 sPrędkość maksymalna 220 km/hŚrednie zużycie paliwa 5,9 l/100 km

Cena auta testowego - Opel Insignia 1.6 Turbo Cosmo: 109 650 zł

Plusy:

- dynamiczny i oszczędny silnik,

- komfortowe zawieszenie

- dobre prowadzenie

- wysoka jakość wykonania

- bogate wyposażenie

- duża liczba elektronicznych asystentów

- możliwość personalizacji auta

Minusy:

- mało intuicyjna obsługa urządzeń pokładowych

- wysoka cena zakupy

- sterowanie głosowe tylko w jezyku niemieckim i angielskim

- mała ilość miejsca w 2. rzędzie foteli

WIĘCEJ NA TEMAT TESTU INSIGNII ZNAJDZIECIE W NAJBLIŻSZYM NUMERZE “AUTO ŚWIAT”

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: