Model ten w europejskiej ofercie Forda obecny jest od 1997 roku. Najnowsze generacja w wersji Double Cab miała premierę podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Sydney. W marcu 2011 roku podczas salonu samochodowego w Genewie Ford pokazał topową wersję Wildtrak, a podczas 32. międzynarodowego salonu samochodowego w Bangkoku doszły kolejne wersje nadwozia. W dniach od 12 do 14 kwietnia 2011 roku podczas targów pojazdow użytkowych w Birmingham odbyła się premiera tego modelu w europejskiej specyfikacji.

Ford Ranger w Europie dostępny będzie z silnikami wysokoprężnymi Duratorq TDCi z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail, które współpracują z nowymi sześciostopniowymi przekładniami. Podstawą europejskiej oferty będzie wysokoprężny silnik czterocylindrowy 2.2 Duratorq TDCi o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 375 Nm. Natomiast pięciocylindrowy 3.2 Duratorq TDCi o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 470 Nm ma napędzać wersję Wildtrak.

W wyposażeniu seryjnym nowego Forda Rangera znalazły się m.in. poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz ochraniające kolana kierowcy. Po raz pierwszy w europejskiej specyfikacji model ten otrzyma seryjne poduszki okienne, które będą w stanie wypełnić płaszczyznę od słupka A do słupka C. Na wszystkich siedzeniach zamontowane są trzypunktowe pasy bezpieczeństwa s systemem Ford Belt Minder przypominającym o konieczności ich zapięcia.

Kolejne elementy wyposażenia to: ABS, ESP, EBD, TCS, Trailer Sway Control – czuwający nad stabilizacja pojazdu podczas jazdy z przyczepą, Adaptive Load Control - optymalizuje funkcje ESP, ABS i kontroli trakcji TCS przy nierównomiernym rozłożeniu ładunku. Do dyspozycji będą też sensory parkowania i kamera cofania.