Jak się lansować, to na całego. Jeżeli już się popisywać, to nie tylko jazdą bez dachu, z wiatrem we włosach, lecz także po zakryciu samochodu. Tylko jak to skutecznie zrobić? Trzeba wysupłać dość dużą sumę pieniędzy (nieco ponad 160 000 zł) i kupić nowe Audi A3 cabrio z topowym doładowanym benzyniakiem o mocy 180 KM.

Wystarczy wcisnąć klawisz w kokpicie i już po 17 sekundach… …można się cieszyć jazdą pod gołym niebem. I wcale nie trzeba się zatrzymywać, bo dach można złożyć w trakcie jazdy (do prędkości 50 km/h). To dodatkowy powód do zadowolenia – jedziecie, samochód wykonuje efektowny striptiz, wszyscy dokoła patrzą, jak miękki dach znika w czeluściach schowka ukrytego za tylnymi siedzeniami.

Tak, Audi A3 Cabrio mogą podróżować cztery osoby. OK, tym z tyłu nie będzie zbyt wygodnie, bo siedzenia są niewielkie, a miejsca mało, ale na krótkiej trasie jakoś wytrzymają. Przypomnimy jednak, że takie auto wybiera się po to, żeby cieszyć się jazdą co najwyżej we dwoje.

Radość jest tym większa, że otwarcie Audi A3 cabrio wcale nie naraża jadących na nadmierne działanie wiatru. Wystarczy podnieść boczne szyby, postawić windszot (w wersji Ambition dopłata wynosi 1520 zł) i bez problemu można jechać nawet 100 km/h.

A gdy chcemy szybciej? Zwalniamy poniżej 50 km/h, zakrywamy auto, wciskamy pedał gazu do podłogi i tym samym odkrywamy drugą, bardziej zadziorną naturę samochodu. Silnik sprawnie wchodzi na obroty, a dwusprzęgłowy S-tronic szybko i płynnie włącza kolejne przełożenia.

To nadal nie wystarczy? Spokojnie, na pokładzie jest przecież Audi Drive Select. Zmieniamy więc tryb jazdy na sportowy i efekt odczuwa się już w trakcie pierwszego gwałtownego przyspieszenia. Reakcja silnika na dodanie gazu wyraźnie się wyostrza, skrzynia zmienia biegi przy wyższych obrotach i już po 7,8 s na liczniku widać „setkę”.

Dojeżdżamy do krętego odcinka i znowu mamy powody do zadowolenia. Seryjne sportowe zawieszenie sprawia, że Audi A3 cabrio niemal bez przechyłów wpisuje się nawet w ciasne łuki. Ponieważ cały czas wykorzystujemy nastawy, które sprzyjają dynamicznej jeździe, układ kierowniczy działa bardziej precyzyjnie, a to w dużym stopniu pomaga w opanowaniu samochodu.

Pomimo sportowych genów komfort wcale nie jest mu obcy Zmęczeni szaleństwami na serpentynach? Wracamy zatem do komfortowych ustawień i dopiero teraz zauważamy, że pomimo sportowego zawieszenia Audi A3 cabrio nie jest wcale przesadnie twarde i pokonywanie nim nierówności nie obniża komfortu podróżowania.

Podsumowanie - Czy warto kupić Audi A3 Cabrio

Usportowione cabrio? Tak, to idealnie oddaje charakter testowanego Audi A3. Gdy trzeba, umożliwia ono zrelaksowane podróżowanie pod gołym niebem. Frajda nie zmniejsza się nawet wtedy, gdy pogoda zmusza do jazdy z dachem – osiągi i pewne prowadzenie pozwalają poczuć sportowego ducha.