Model
Samochód ma dość odważny wygląd i wpisuje się w język stylistyczny Lexusa. Ma ostre i odważnie poprowadzone linie, ciekawie zarysowane nadkola, a z tyłu elementem charakterystycznym jest listwa świetlna ciągnąca się przez całą szerokość auta.
W środku także widać, że jest to samochód premium za sprawą dobrej jakości materiałów i przytulności, którą serwuje pasażerom. Ponadto wygląd deski rozdzielczej jest oryginalny, widać, że styliści nie kopiowali rozwiązań innych producentów. Na duży plus zasługuje także duża ilość fizycznych przycisków. Wewnątrz wygodnie będzie się podróżowało czterem osobom, jest jednak możliwość jazdy w piątkę. Bagażnik ma tutaj pojemność 334 litrów.
Samochód ponadto dobrze się prowadzi i potrafi nieźle wybierać nierówności. Jednocześnie zawieszenie zestrojono na tyle prawidłowo, że szybsze wchodzenie w zakręty jest możliwe bez nadmiernych przechyłów.
Silnik
LEXUS UX 250h ma pod maską układ hybrydowy złożony z benzynowego silnika o pojemności dwóch litrów oraz w jeden lub dwa silniki elektryczne (w przypadku wybrania napędu na cztery koła). Moc takiego zestawu to 184 KM, a moment obrotowy wynosi 190 Nm. Moc przenoszona jest za pomocą automatycznej skrzyni bezstopniowej e-CVT.
Taki układ jest w stanie rozpędzić Lexusa maksymalnie do 177 km/h, a sprint do setki kończy się po 8,5 sekundy (8,7 sekundy w przypadku napędu 4x4). Średnie spalanie obiecane przez producenta to 5,7 l/100 km (6,1 l/100 km w przypadku napędu 4x4), co jest bardzo dobrym wynikiem.
W ofercie producenta jest również dostępny silnik benzynowy o mocy 175 KM, a także wersja w pełni elektryczna.
Wyposażenie
LEXUS UX dostępny jest w sześciu różnych wersjach wyposażenia, a omawiana tutaj wersja F Sport Design jest trzecią w kolejności. Samochód z tą opcją wyposażony jest m.in. w zewnętrzny pakiety stylistyczny F SPORT, lampy przeciwmgielne przednie LED z funkcją doświetlania zakrętów, 18-calowe felgi, tapicerkę ze skóry syntetycznej (3 opcje kolorystyczne), system monitorowania martwego pola i asystenta ruchu poprzecznego z tyłu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z systemem samodzielnego zatrzymania, podgrzewane fotele i kierownicę oraz nawigację chmurową.
Wersja F SPORT Design jest dostępna również z wyróżniającym się czarnym kolorem dachu w opcji kolorystycznej Bi-tone.
Producent oferuje kilka dodatkowych pakietów, choć dla omawianej wersji dostępny jest jedynie ten wyżej wymieniony. Oczywiście w salonie można także dobrać dodatkowe akcesoria.
Szczegółowe informacje dotyczące wyposażenia dostępne są poniżej.
Wyposażenie |
|
---|
Dane techniczne
Poniższa tabela pokazuje najważniejsze dane techniczne Lexusa UX 250h.
Najważniejsze dane
Marka | LEXUS |
---|---|
Model | UX 250h |
Generacja | ZA10 |
Wersja | F Sport Edition e-CVT |
Kategoria | SAMOCHODY TERENOWE |
Rodzaj paliwa | hybryda benzyna-elektr. |
Napęd | przedni (4x2) |
Typ nadwozia | kombi |
Produkcja Od | 2020 |
Produkcja Do | 2021 |
Pojemność silnika | 1987 cm³ |
Moc | 135 kW |
Liczba drzwi | 5 |
Liczba miejsc | 5 |
Masa całkowita | 2110 kg |
Szerokość | 1840 mm |
Długość | 4495 mm |
Wysokość | 1540 mm |
Pakiety |
|