• Lexus UX 250h ma hybrydowy napęd, który tworzy benzynowy silnik o mocy 152 KM i elektryczny generujący 109 KM, a łączna moc układu to 184 KM
  • Hybrydowy układ sprawdza się podczas jazdy w mieście, gdzie samochód zużywa średnio 5,3-5,7 l benzyny na 100 km, a to wartość taka sama, jaką obiecuje producent
  • Lexus UX 250h w wersji Prestige kosztuje 201 100 zł, a po uwzględnieniu promocji jego cena obniża się do atrakcyjnej kwoty – 162 900 zł

Podczas jazdy w korkach oraz parkowania w ciasnych miejscach najlepiej sprawdzają się małe auta. Tymczasem alternatywą dla nich stają się coraz częściej crossovery. W klasie premium ciekawym wyborem może być Lexus UX. Szczególnie w wersji 250h z oszczędnym, hybrydowym napędem.

Futurystyczna, może nawet nieco sportowa stylistyka to zasługa wąskich reflektorów oraz potężnej atrapy chłodnicy. Do tego dochodzi modnie podwyższone nadwozie uzbrojone w czarne plastikowe nadkola. Nie dziwimy się, że taki zestaw może przypaść do gustu szerokiemu gronu kierowców.

Wnętrze też prezentuje się nietuzinkowo i, co ważne wykończono je materiałami wysokiej jakości. Szkoda tylko, że obsługa urządzeń pokładowych nie przystaje do nowoczesnej stylistyki. To wina nieintuicyjnie działającego gładzika. Producent, jakby przeczuwał te kłopoty, bo na szczęście pozostawił tradycyjne przyciski i pokrętła.

Wprawdzie Lexus UX 250h jest miejskim pojazdem, ale to nie usprawiedliwia słabej praktyczności. O ile na przednich, dodajmy, że wygodnych fotelach miejsca wygospodarowano wystarczająco to z tyłu będzie ciasno zarówno na wysokości kolan, jak i nad głowami pasażerów. Do tego dochodzi bagażnik o wyjątkowo małej pojemności (320-1231 l).

Lexus UX 250h – hybryda sprawdza się w mieście

Hybrydowy układ to optymalny napęd dla miejskiego pojazdu. To w takich warunkach jego zużycie paliwa okazuje się najniższe. Test potwierdził niskie spalanie obiecywane przez producenta (5,3-5,7 l/100 km).

Wcale się nie dziwimy, bo do przeniesienia momentu obrotowego na koła służy bezstopniowa przekładnia, która skutecznie zniechęca do wykorzystywania możliwości 184-konnego układu. Wciskasz gaz, wprowadzony na wysokie obroty benzynowy silnik wyje, a samochód sprawia wrażenie jakby nie przyspieszał. Wcale nie czuć, że setkę uzyskuje się po niezłych 8,5 s.

Lexus UX 250h – pewne prowadzenie

Lexus UX 250h jest samochodem, któremu należą się pochwały za prowadzenie. Sztywno zestrojone zawieszenie w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym pozwala na dynamiczne i pewne pokonywanie zakrętów. Szkoda tylko, że podwozie pozwala sobie na niedostateczne tłumienie wybojów. Na szczęście dotyczy to tylko dużych nierówności.

Testowana wersja Prestige z przednim napędem to wydatek 201 100 zł. Chyba, że uda się skorzystać z promocji, to wówczas cena staje się atrakcyjna – 162 900 zł. Tymczasem za Mercedesa GLA 250 e, który jest hybrydą plug-in zapłacimy 190 300 zł. Jednak w tym modelu pracuje przyjemniejsza w działaniu dwusprzęgłowa przekładnia.

Lexus UX 250h – to nam się podoba

Eleganckie wykończenie wnętrza, bogate wyposażenie, łatwe manewrowanie w mieście, niskie zużycie paliwa, precyzyjny układ kierowniczy, pewne prowadzenie.

Lexus UX 250h – to nam się nie podoba

Słaba obsługa za pomocą gładzika, ciasne wnętrze z tyłu, mały kufer, bez promocji wysoka cena zakupu.

Lexus UX 250h – naszym zdaniem

Lexus UX 250h wyróżnia się na tle konkurencji, ma eleganckie wykończenie części pasażerskiej, a do tego idealnie sprawdza się w mieście i niedużo pali. Niestety bezstopniowa przekładnia psuje radość z jazdy, wnętrze okazuje się ciasne, a bagażnik nieduży. Do tego bez uwzględnienia rabatu dochodzi wysoka cena zakupu.

Lexus UX 250h – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Prędkość maksymalna 177 km/h
Spalanie (WLTP) średnie 5,3-5,7 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 120-128 g/km
Teoretyczny zasięg 810 km

Lexus UX 250h – dane techniczne

Silnik t.benz. R4/16 ≠ elektr.
Pojemność skokowa 1984 ccm
Moc maksymalna układu hybrydowego 184 KM przy 5500 obr./min
Moc maksymalna silnika benzynowego 152 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego 190 Nm przy 4400 obr./min
Moc maksymalna silnika elektrycznego 109 KM
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego 202 Nm
Napęd/skrzynia biegów przedni/e-CVT
Dł./szer./wys. 4495/1840/1540 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Pojemność bagażnika 320-1231 l (norma VDA)
Masa własna 1540 kg
Ładowność 570 kg
Masa przyczepy hamowanej 750 kg
Pojemność zbiornika paliwa 43 l
Cena wersji podstawowej/testowanej 201 100/216 600 zł