Napęd na przednie koła jest dostępny ze wszystkimi silnikami, natomiast napęd na wszystkie koła i automatyczna skrzynię biegów jedynie z silnikami o pojemności dwóch litrów.W nowej Kii Sportage za rozdział mocy pomiędzy przednią i tylną oś dokonuje się w trybie automatycznym, w którym zwykle napędzane są koła przednie a tylne są napędzane w momencie uślizgu kół przednich lub w stałym stosunku podział mocy 50:50 w przypadku zblokowania napędu przez kierowcę.Automatyczny podział momentu obrotowego pomiędzy osiami zapewnia sprzęgło wielotarczowe z kontrolą elektro-hydrauliczną.W przeciwieństwie do większości podobnych systemów, zamontowany w nowej Kii Sportage system podziału mocy Magna Dynamax działa proaktywnie – czyli przewiduje zapotrzebowanie na przeniesienie momentu obrotowego na drodze i reaguje po podłączeniu tylnych kół bezzwłocznie w momencie, gdy przednia oś traci przyczepność. To nie tylko poprawia trakcję, ale także ułatiwa kontrolę nad autem w każdych warunkach, ponieważ może powstrzymać podsterowności i nadsterowności Dynamax zachowanie.Kia Sportage to pierwszy samochód Kii wyposażony w system Magna Dynamax. W przyszłości ten rodzaj napędu 4x4 zostanie wdrożony w innych modelach.