Każde ze szkoleń składało się z treningu bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. EvoBus oddał do dyspozycji kursantów dwa ze swych nowych, pokazowych autobusów. Był to dwuosiowy Mercedes-Benz Travego i trzyosiowa Setra S 416 GT-HD. Szkolenia poprowadził Franz Bayer, doświadczony trener z Niemiec, który już od kilku lat współpracuje z firmą.

Uczestnicy treningu bezpiecznej jazdy najpierw w części teoretycznej poznawali cechy charakterystyczne nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, jak: ABS, ARS, EBS, Asystent hamowania, ESP. Na torze wpierw trwała kilkudziesięciominutowa rozgrzewka, po to, by każdy z kierowców - bez względu na to, jakim autobusem jeździ na co dzień - mógł się wczuć w nowoczesnego Mercedesa lub Setrę. Każdy mógł spróbować wjechać dwuosiowym Mercedesem o długości 12 m w wyznaczony pachołkami kwadrat o bokach 18 m i następnie zawrócić i wyjechać z kwadratu tą samą "bramą", którą się wjechało. Trzyosiową Setrą można było poćwiczyć jazdę slalomem pomiędzy pachołkami.

Po takiej rozgrzewce kierowcy mieli do wykonania zadania zahamowania pełnym hamowaniem z prędkości 30 km/h. Następnie z prędkości 50 km/h i 60 km/h. Rożnica w długości drogi hamowania okazała się ogromna, choć prędkość była zwiększona tylko o 10 km/h. W tym ćwiczeniu trener również udzielał praktycznych wskazówek. Wymagał, aby podczas pełnego hamowania trzymać kierownicę obiema rękami, a pedał hamulca wciskać aż do zatrzymania pojazdu.

Następnie należało na macie poślizgowej ominąć przeszkodę z pachołków i wrócić na właściwy tor jazdy. Do prędkości 50 km/h było to proste, ale wraz ze zwiększaniem prędkości coraz trudniej było "nie wypaść z trasy".

Uczestnicy mogli się następnie przekonać o zaletach ESP. EvoBus w roku 2003 wprowadził ESP do wyposażenia seryjnego w Mercedesie Travego oraz w Setrach z serii TopClass i ComfortClass. Podczas gwałtownego skrętu kierownicą system sam rozpoznaje sytuację awaryjną i wyhamowuje jedno z kół, tak by pojazd odzyskał równowagę. Uczestnicy tej części treningu wykonywali to ćwiczenie przy prędkości 50 km/h. W chwili, gdy gwałtownie skręcali kierownicą w prawo lub w lewo, autobus wyraźnie zwalniał, mimo że trzymali stopę na pedale gazu, i pozwalał się nadal prowadzić.

W drugim dniu szkolenia, podczas treningu ekonomicznej jazdy, część teoretyczna poświęcona była nowym możliwościom silników Mercedes-Benz. Z faktu, że współczesne silniki dysponują ogromna mocą, wynika też nowa filozofia jazdy. Należy jeździć na mniejszej liczbie obrotów i czasem wskazane jest przeskoczyć "nie po kolei" na wyższy bieg. Każdy z uczestników miał możliwość dwukrotnie przejechać ten sam odcinek drogi. Za pierwszym razem we własnym stylu, zaś za drugim według wskazówek trenera i porównać otrzymane wyniki.