Zbudowała je 100 lat temu francuska firma Lorraine-Dietrich, produkująca luksusowe auta w krótkich, liczących kilkadziesiąt egzemplarzy seriach. Było to auto wówczas bardzo drogie, na jego zakup pozwolić mógł sobie tylko bardzo bogaty człowiek. Baron Goetz - właściciel browaru w Okocimiu miał pieniądze i pasję automobilową. To on stał się pierwszym właścicielem Lorraine-Dietrich.

Auto przetrwało pierwszą i drugą wojnę światową, ale z czasem uległo znacznym zniszczeniom. Ząb czasu najbardziej dotknął elementy drewniane - koła, stopnie, szkielety siedzeń. W takim opłakanym stanie auto kupił Jan Peda z Gostynia Wielkopolskiego - znany już wówczas kolekcjoner zabytkowych pojazdów.

Odbudowa Lorraine-Dietrich trwała 2 lata. Wykonano w specjalistycznym zakładzie nowe koła (z drewna jesionowego), odbudowano karoserię, wykonano nową tapicerkę - na wzór oiryginalnej, uruchomiono silnik oraz dorobiono brakując szybę.

Po odbudowie auto odzyskało dawną świetność i przez kilka lat było najstarszym samochodem w Polsce. Jan Peda podróżował nim wiele razy po Europie, ciekawostką jest, że Lorraine-Dietrich dwukrotnie na własnych kołach przekroczyła Alpy. Auto brało także udział w konkursach elegancji w Miluzie i w Szampanii - wszędzie było podziwiane i zdobywało puchary.

Dane techniczne:

Silnik: 4-cylindrowy,

Pojemność: 4,5 litra,

Moc: 40 KM,

Skrzynia: 4-biegowa,

Prędkość maksymalna: ok. 100 km/h