Podobnie postąpiły wówczas dwie inne japońskie firmy: Honda, tworząc Acurę, i Toyota ze swoim Lexusem. Te osobne marki miały produkować najbardziej luksusowe odmiany aut, zdolne konkurować nie tylko z amerykańskimi Lincolnami i Cadillacami (co nie było trudne, bo były to auta o przeciętnej jakości), lecz także z topowymi modelami europejskimi, zdobywającymi rynek amerykański (BMW serii 7, Mercedes klasy S, Audi V8).

Prace nad modelem Q45 zaczęły się w wielkiej tajemnicy jesienią 1986 r. Projektanci i styliści mieli za zadanie opracować od nowa najbardziej luksusowy model, jaki może wymarzyć sobie bogaty klient. Żeby zdefiniować luksus, styliści Infiniti odwiedzili najdroższe hotele, ekskluzywne sklepy, podpatrywali też rozwiązania stosowane w jachtach, a nawet w samolotach. Po dwóch latach pierwsze luksusowe Infiniti było gotowe, w 1988 r. Q45 pokazano dilerom, a od listopada 1989 r. rozpoczęła się sprzedaż w wybranych 51 punktach na terenie USA.

{ "uuid": "cbf2478e-da2c-508c-a4df-a5ab87deeec0", "caption": "Infiniti Q45t", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YjM7MDA_/a85d452a6cbe1d4fd681b94b9801282f.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2018-07-13 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Film Adam Mikuła / Auto Świat" }, "creators": [ { "idref": "4eb439bd-d7c2-4ba0-8789-5dc2e4cdb90c", "uuid": "4eb439bd-d7c2-4ba0-8789-5dc2e4cdb90c", "name": "Film Adam Mikuła" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "a85d452a6cbe1d4fd681b94b9801282f", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 7964098 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Infiniti Q45t" }, "source": { "uuid": "59854eb6-e234-5a95-a880-16dd9edbc6a3", "name": "Auto Świat" }, "authors": [ { "uuid": "4eb439bd-d7c2-4ba0-8789-5dc2e4cdb90c", "name": "Film Adam Mikuła" } ], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "649e9db4-3424-54cb-9d38-f49b6666d170", "name": "Auto Świat / Klasyki", "taxonomy": { "name": null, "code": null } }, { "uuid": "24084155-32ed-55e3-9014-7305968fdcdd", "name": "Auto świat", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "5c7888a9-be9b-50db-8a6b-61ed5dd4f0f4", "name": "Infiniti", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "bd726deb-5f72-5f78-a458-11ed143ec17c", "name": "Youngtimer", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "bd7fcd8b-0b3d-5f8e-a826-bb76baac9a42", "name": "Klasyki", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Infiniti Q45t Foto: Film Adam Mikuła / Auto Świat
Infiniti Q45t

Infiniti, nawet jak na warunki amerykańskie, było superluksusowym i bezpiecznym autem. Fotele są obszerne, bardzo wygodne, pokryte prawdziwą skórą, przednie – podgrzewane i z pamięcią ustawień. Wszelkie ustawienia przednich foteli odbywają się za pomocą elektryki (nawet regulacja wysokości zagłówków!) – służy do tego rozbudowany panel umieszczony na drzwiach. Elektryczne sterowanie mają boczne szyby, kierownica (regulacja w dwóch płaszczyznach), nawet zamek pokrywy bagażnika jest elektryczny.

{ "uuid": "b6cd0c70-c835-5dd2-9071-6312072d4162", "caption": "Infiniti Q45t", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Yzc7MDA_/bbd8b24962694a29af789485945b4474.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2018-07-13 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Adam Mikuła / Auto Świat" }, "creators": [ { "idref": "4699b799-05bb-4b95-95cc-b98a83e632b9", "uuid": "4699b799-05bb-4b95-95cc-b98a83e632b9", "name": "Adam Mikuła" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "bbd8b24962694a29af789485945b4474", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 7090907 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Infiniti Q45t" }, "source": { "uuid": "59854eb6-e234-5a95-a880-16dd9edbc6a3", "name": "Auto Świat" }, "authors": [ { "uuid": "4699b799-05bb-4b95-95cc-b98a83e632b9", "name": "Adam Mikuła" } ], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "649e9db4-3424-54cb-9d38-f49b6666d170", "name": "Auto Świat / Klasyki", "taxonomy": { "name": null, "code": null } }, { "uuid": "24084155-32ed-55e3-9014-7305968fdcdd", "name": "Auto świat", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "5c7888a9-be9b-50db-8a6b-61ed5dd4f0f4", "name": "Infiniti", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "bd726deb-5f72-5f78-a458-11ed143ec17c", "name": "Youngtimer", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "bd7fcd8b-0b3d-5f8e-a826-bb76baac9a42", "name": "Klasyki", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Infiniti Q45t Foto: Adam Mikuła / Auto Świat
Infiniti Q45t

Q45 ma automatyczną 4-stopniową skrzynię biegów oraz wszystkie dostępne w latach 90. układy elektroniczne zapewniające bezpieczeństwo (ABS, ASR) i do tego poduszki powietrzne dla kierowcy oraz pasażera z przodu. Na pochwałę zasługuje także serce Q45, czyli silnik. To dzieło sztuki inżynierskiej – „V-ósemka” o pojemności 4,5 litra rozwija moc 280 KM. Rozpędza ważącego blisko 2 tony „zielonego potwora” do „setki” w zaledwie 6,7 s i zapewnia prędkość maksymalną 246 km/h.

Więcej o Infiniti Q45t oraz historię prezentowanego na zdjęciach egzemplarza znajdziesz w najnowszym wydaniu Auto Świat Classic, które jest już w sprzedaży.

{ "uuid": "25461cfa-51a9-5580-88de-28b79478bf70", "caption": "Auto Swiat Classic 5/2016", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OGE7MDA_/abef135b769514a580f98692f39779ea.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2018-07-13 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Redakcja / Auto Świat" }, "creators": [ { "idref": "475eb00d-e4db-5ab2-ab2b-992779a18747", "uuid": "475eb00d-e4db-5ab2-ab2b-992779a18747", "name": "Redakcja" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "abef135b769514a580f98692f39779ea", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 774, "width": 609, "bytes": 270064 }, "_gql": { "description": null, "url": null, "caption": { "main": "Auto Swiat Classic 5/2016" }, "source": { "uuid": "59854eb6-e234-5a95-a880-16dd9edbc6a3", "name": "Auto Świat" }, "authors": [ { "uuid": "475eb00d-e4db-5ab2-ab2b-992779a18747", "name": "Redakcja" } ], "license": { "name": "Auto Świat / Materiały własne", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": null }, "topics": [ { "uuid": "649e9db4-3424-54cb-9d38-f49b6666d170", "name": "Auto Świat / Klasyki", "taxonomy": { "name": null, "code": null } }, { "uuid": "24084155-32ed-55e3-9014-7305968fdcdd", "name": "Auto świat", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "5c7888a9-be9b-50db-8a6b-61ed5dd4f0f4", "name": "Infiniti", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "bd726deb-5f72-5f78-a458-11ed143ec17c", "name": "Youngtimer", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } }, { "uuid": "bd7fcd8b-0b3d-5f8e-a826-bb76baac9a42", "name": "Klasyki", "taxonomy": { "name": "Na temat", "code": "tag" } } ], "flags": {} }, "asyncAdSlot": null } Auto Swiat Classic 5/2016 Foto: Redakcja / Auto Świat
Auto Swiat Classic 5/2016