Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe

Regeneracja zacisków hamulcowych krok po kroku - zobacz jak to zrobić
Eksploatacja

Regeneracja zacisków hamulcowych krok po kroku - zobacz jak to zrobić

Czy warto wybierać niskopylące klocki hamulcowe?
Porady dla kierowców

Czy warto wybierać niskopylące klocki hamulcowe?

Klocek hamulcowy – budowa, działanie, najczęstsze awarie
Eksploatacja

Klocek hamulcowy – budowa, działanie, najczęstsze awarie

Klocki hamulcowe znajdują się w zaciskach, które dociskają cały mechanizm pod wpływem tłoczka wypychanego przez płyn hamulcowy. Cały proces hamowania opiera się właśnie na tym schemacie – bez sprawnie działających wszystkich elementów jazda samochodem może być naprawdę niebezpieczna. Co jakiś czas jest konieczna wymiana klocków hamulcowych, aby zachować ich skuteczność oraz zapewnić sobie bezpieczeństwo podczas jazdy. Z czego jest zbudowany klocek hamulcowy? Jak rozpoznać jego uszkodzenie?

Nowe klocki hamulcowe TRW – technologia wyścigowa z homologacją drogową
Wiadomości branżowe

Nowe klocki hamulcowe TRW – technologia wyścigowa z homologacją drogową

Nie każdy miłośnik wyścigów ma do dyspozycji samochód dostawczy, którym może przetransportować swój motocykl na tor. W rzeczywistości większość kierowców motocykli sportowych i supermoto na treningi wyścigowe oraz „track days” jedzie po drogach publicznych. Aby umożliwić uniknięcie konieczności zmiany klocków w motocyklu na czas podróży, TRW zadbało o zapewnienie nowym klockom wyścigowym TRQ homologacji do użytkowania na drogach publicznych. Oznacza to, że praktycznie od razu po dojeździe na tor wyścigowy można brać udział w zawodach.

Mechanik doznał szoku. Auto miało kompletnie zużyte hamulce!
Aktualności

Mechanik doznał szoku. Auto miało kompletnie zużyte hamulce!

“Czegoś takiego w swoim życiu nie widziałem” - możemy przeczytać na z facebookowym profilu jednego z warsztatów samochodowych. Rzeczywiście, widok jest szokujący, hamulce nie istniały!

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Części samochodowe pod lupą UOKiK - niektóre wycofano ze sprzedaży w Polsce
Aktualności

Części samochodowe pod lupą UOKiK - niektóre wycofano ze sprzedaży w Polsce

Pora na szczegółową kontrolę akumulatorów, linek holowniczych, opon i innych części samochodowych dostępnych w sklepach motoryzacyjnych w całym kraju. Efekty pracy kontrolerów Inspekcji Handlowej były łatwe do przewidzenia. Nie dość, że zakwestionowano część produktów, to jeszcze wstrzymano sprzedaż i skierowano wnioski do sądu.

Materiał promocyjny
Dlaczego hamulce piszczą?
Porady dla kierowców

Dlaczego hamulce piszczą?

Pisk hamulców to jeden z najbardziej uciążliwych dźwięków, jakie mogą dobywać się z auta. Wyjaśniamy, dlaczego hamulce hałasują i jak rozwiązać ten problem

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Klocki hamulcowe do aut elektrycznych i hybrydowych
Porady dla warsztatów

Klocki hamulcowe do aut elektrycznych i hybrydowych

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
TRW Electric Blue - specjalne klocki do aut elektrycznych i hybrydowych
Porady dla kierowców

TRW Electric Blue - specjalne klocki do aut elektrycznych i hybrydowych

Rozwój rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych sprawił, że na wiele podzespołów spoglądamy zupełnie inaczej. Do tej pory od klocków hamulcowych oczekiwaliśmy przede wszystkim wydajności – to w zupełności wystarczyło. Użytkownicy aut elektrycznych i hybrydowych wymagają czegoś więcej. Ich oczekiwania mają spełniać klocki Electric Blue.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Klocki hamulcowe i tarcze - wymiana krok po kroku
Eksploatacja

Klocki hamulcowe i tarcze - wymiana krok po kroku

Co 40-80 tys. km czeka cię w aucie wymiana klocków, a często też i tarcz hamulcowych. Wyjaśniamy, jak rozpoznać, że hamulce są już zużyte, i jak wybrać części o odpowiedniej jakości?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Hamulce biją i hałasują tuż po wymianie. Co mogło pójść źle?
Porady dla kierowców

Hamulce biją i hałasują tuż po wymianie. Co mogło pójść źle?

Problemy po wymianie klocków hamulcowych z reguły nie ujawniają się od razu po wyjechaniu za bramę warsztatu, ale dopiero po kilkudziesięciu czy po kilkuset, lub nawet kilku tysiącach kilometrów przebiegu. Choć najczęściej mechanicy zwalają winę na jakość części, to prawda jest najczęściej inna – powodem bicia niemal nowych tarcz czy hałasów dochodzących z układu hamulcowego są najczęściej błędy przy montażu i przy docieraniu hamulców.

Materiał promocyjny
Jak wybrać dobre tarcze i klocki hamulcowe?
Porady dla kierowców

Jak wybrać dobre tarcze i klocki hamulcowe?

Najwyższej jakości części nie trzeba wcale szukać w drogich serwisach autoryzowanych – również niezależni dystrybutorzy mają w swoich ofertach podzespoły o parametrach takich samych, a niekiedy pod niektórymi względami nawet wyższych od tych stosowanych na pierwszy montaż.

Nie zwlekaj z wymianą klocków hamulcowych
Porady

Nie zwlekaj z wymianą klocków hamulcowych

Wielu kierowców możliwie jak najdłużej zwleka z wymianą części w swoim samochodzie. Przychodzi jednak moment, gdy dalsze opóźnienia skutkują nie tylko trwałym uszkodzeniem auta, ale również zagrażają bezpieczeństwu. Doskonałym przykładem są klocki hamulcowe.

Test klocków hamulcowych TRW - czuć różnicę
Motocykle

Test klocków hamulcowych TRW - czuć różnicę

Do Kawasaki ZX10R, który wcielił się w rolę redakcyjnego królika doświadczalnego, TRW oferuje cztery modele klocków: sinter-street, sinter-track, carbonowe i sinter-carbonowe. Dwa ostatnie - wymagające utrzymania wysokiej temperatury (co przy seryjnych tarczach, oponach i w warunkach ruchu drogowego jest nierealne) – zostały odrzucone.

Testy klocków hamulcowych TRW rozpoczęte
Motocykle

Testy klocków hamulcowych TRW rozpoczęte

Do redakcyjnego laboratorium trafiły klocki hamulcowe TRW. Będziemy testować dwa z czterech modeli, dostępnych w ofercie producenta. Zamierzamy porównać ich drogi hamowania, oraz wszelkie odczucia związane z procesem hamowania, także te zupełnie niewymierne.

Jak wybrać dobre klocki i tarcze hamulcowe?
Porady

Jak wybrać dobre klocki i tarcze hamulcowe?

Oferta elementów układu hamulcowego do popularnych aut jest olbrzymia. Można przebierać między częściami oryginalnymi a zamiennikami o różnej jakości. Które są najlepszym wyborem?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy warto montować ceramiczne klocki hamulcowe?
Eksploatacja

Czy warto montować ceramiczne klocki hamulcowe?

Ceramiczne hamulce kojarzą się głównie z autami sportowymi, tymczasem o zastosowaniu ceramiki mogą pomyśleć też posiadacze zwykłych samochodów

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Klocki hamulcowe - organiczne czy sintermetalowe?
Motocykle

Klocki hamulcowe - organiczne czy sintermetalowe?

Przy wymianie klocków hamulcowych motocykliści stają przed trudnym wyborem. Jakie klocki wybrać? Chcemy naświetlić tę kwestię odkrywając wady i zalety dwóch najpopularniejszych rodzajów okładzin ciernych: organicznych i spieków metalicznych.

AUTO ŚWIAT TV odc. 17 A W NIM:
TV

AUTO ŚWIAT TV odc. 17 A W NIM:

NOWOŚĆ - Suzuki SX4 w wersji sedan EKSPLOATACJA - Kiedy wymienić klocki hamulcowe? PREZENTACJA - Clio Kombi PORADY - Jak Skutecznie zabezpieczyć koła? WKRÓTCE NA RYNKU - Jaguar XF.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.