Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe

Czy warto wybierać niskopylące klocki hamulcowe?

Czy warto wybierać niskopylące klocki hamulcowe?

Coraz większą popularnością na rynku cieszą się klocki hamulcowe o obniżonej emisji pyłów, zwykle wyposażone w materiał cierny na bazie ceramiki i nieco droższe od klocków standardowych. Czy warto za nie dopłacić?

Klocek hamulcowy – budowa, działanie, najczęstsze awarie

Klocek hamulcowy – budowa, działanie, najczęstsze awarie

Klocki hamulcowe znajdują się w zaciskach, które dociskają cały mechanizm pod wpływem tłoczka wypychanego przez płyn hamulcowy. Cały proces hamowania opiera się właśnie na tym schemacie – bez sprawnie działających wszystkich elementów jazda samochodem może być naprawdę niebezpieczna. Co jakiś czas jest konieczna wymiana klocków hamulcowych, aby zachować ich skuteczność oraz zapewnić sobie bezpieczeństwo podczas jazdy. Z czego jest zbudowany klocek hamulcowy? Jak rozpoznać jego uszkodzenie?

Nowe klocki hamulcowe TRW – technologia wyścigowa z homologacją drogową

Nowe klocki hamulcowe TRW – technologia wyścigowa z homologacją drogową

Nie każdy miłośnik wyścigów ma do dyspozycji samochód dostawczy, którym może przetransportować swój motocykl na tor. W rzeczywistości większość kierowców motocykli sportowych i supermoto na treningi wyścigowe oraz „track days” jedzie po drogach publicznych. Aby umożliwić uniknięcie konieczności zmiany klocków w motocyklu na czas podróży, TRW zadbało o zapewnienie nowym klockom wyścigowym TRQ homologacji do użytkowania na drogach publicznych. Oznacza to, że praktycznie od razu po dojeździe na tor wyścigowy można brać udział w zawodach.

Regeneracja zacisków hamulcowych krok po kroku - zobacz jak to zrobić

Regeneracja zacisków hamulcowych krok po kroku - zobacz jak to zrobić

Nie zawsze wymiana klocków i tarcz wystarczy, żeby skutecznie i trwale rozwiązać problem z hamulcami auta. W takiej sytuacji najczęściej uwagi wymagają też zaciski. Zobacz jak krok po kroku samodzielnie zregenerować zaciski hamulcowe

Mechanik doznał szoku. Auto miało kompletnie zużyte hamulce!

Mechanik doznał szoku. Auto miało kompletnie zużyte hamulce!

“Czegoś takiego w swoim życiu nie widziałem” - możemy przeczytać na z facebookowym profilu jednego z warsztatów samochodowych. Rzeczywiście, widok jest szokujący, hamulce nie istniały!

Części samochodowe pod lupą UOKiK - niektóre wycofano ze sprzedaży w Polsce

Części samochodowe pod lupą UOKiK - niektóre wycofano ze sprzedaży w Polsce

Pora na szczegółową kontrolę akumulatorów, linek holowniczych, opon i innych części samochodowych dostępnych w sklepach motoryzacyjnych w całym kraju. Efekty pracy kontrolerów Inspekcji Handlowej były łatwe do przewidzenia. Nie dość, że zakwestionowano część produktów, to jeszcze wstrzymano sprzedaż i skierowano wnioski do sądu.

Materiał reklamowy na zlecenie marki ZF Aftermarket
Dlaczego hamulce piszczą?

Dlaczego hamulce piszczą?

Pisk hamulców to jeden z najbardziej uciążliwych dźwięków, jakie mogą dobywać się z auta. Wyjaśniamy, dlaczego hamulce hałasują i jak rozwiązać ten problem

Materiał reklamowy na zlecenie marki ZF Aftermarket
Klocki hamulcowe do aut elektrycznych i hybrydowych

Klocki hamulcowe do aut elektrycznych i hybrydowych

TRW Electric Blue - specjalne klocki do aut elektrycznych i hybrydowych

TRW Electric Blue - specjalne klocki do aut elektrycznych i hybrydowych

Rozwój rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych sprawił, że na wiele podzespołów spoglądamy zupełnie inaczej. Do tej pory od klocków hamulcowych oczekiwaliśmy przede wszystkim wydajności – to w zupełności wystarczyło. Użytkownicy aut elektrycznych i hybrydowych wymagają czegoś więcej. Ich oczekiwania mają spełniać klocki Electric Blue.

Klocki hamulcowe i tarcze - wymiana krok po kroku

Klocki hamulcowe i tarcze - wymiana krok po kroku

Co 40-80 tys. km czeka cię w aucie wymiana klocków, a często też i tarcz hamulcowych. Wyjaśniamy, jak rozpoznać, że hamulce są już zużyte, i jak wybrać części o odpowiedniej jakości?

Materiał reklamowy na zlecenie marki ZF Aftermarket
Hamulce biją i hałasują tuż po wymianie. Co mogło pójść źle?

Hamulce biją i hałasują tuż po wymianie. Co mogło pójść źle?

Problemy po wymianie klocków hamulcowych z reguły nie ujawniają się od razu po wyjechaniu za bramę warsztatu, ale dopiero po kilkudziesięciu czy po kilkuset, lub nawet kilku tysiącach kilometrów przebiegu. Choć najczęściej mechanicy zwalają winę na jakość części, to prawda jest najczęściej inna – powodem bicia niemal nowych tarcz czy hałasów dochodzących z układu hamulcowego są najczęściej błędy przy montażu i przy docieraniu hamulców

Nie zwlekaj z wymianą klocków hamulcowych

Nie zwlekaj z wymianą klocków hamulcowych

Wielu kierowców możliwie jak najdłużej zwleka z wymianą części w swoim samochodzie. Przychodzi jednak moment, gdy dalsze opóźnienia skutkują nie tylko trwałym uszkodzeniem auta, ale również zagrażają bezpieczeństwu. Doskonałym przykładem są klocki hamulcowe.

Test klocków hamulcowych TRW - czuć różnicę

Test klocków hamulcowych TRW - czuć różnicę

Do Kawasaki ZX10R, który wcielił się w rolę redakcyjnego królika doświadczalnego, TRW oferuje cztery modele klocków: sinter-street, sinter-track, carbonowe i sinter-carbonowe. Dwa ostatnie - wymagające utrzymania wysokiej temperatury (co przy seryjnych tarczach, oponach i w warunkach ruchu drogowego jest nierealne) – zostały odrzucone.

Testy klocków hamulcowych TRW rozpoczęte

Testy klocków hamulcowych TRW rozpoczęte

Do redakcyjnego laboratorium trafiły klocki hamulcowe TRW. Będziemy testować dwa z czterech modeli, dostępnych w ofercie producenta. Zamierzamy porównać ich drogi hamowania, oraz wszelkie odczucia związane z procesem hamowania, także te zupełnie niewymierne.

Jak wybrać dobre klocki i tarcze hamulcowe?

Jak wybrać dobre klocki i tarcze hamulcowe?

Oferta elementów układu hamulcowego do popularnych aut jest olbrzymia. Można przebierać między częściami oryginalnymi a zamiennikami o różnej jakości. Które są najlepszym wyborem?

Czy warto montować ceramiczne klocki hamulcowe?

Czy warto montować ceramiczne klocki hamulcowe?

Ceramiczne hamulce kojarzą się głównie z autami sportowymi, tymczasem o zastosowaniu ceramiki mogą pomyśleć też posiadacze zwykłych samochodów

Klocki hamulcowe - organiczne czy sintermetalowe?

Klocki hamulcowe - organiczne czy sintermetalowe?

Przy wymianie klocków hamulcowych motocykliści stają przed trudnym wyborem. Jakie klocki wybrać? Chcemy naświetlić tę kwestię odkrywając wady i zalety dwóch najpopularniejszych rodzajów okładzin ciernych: organicznych i spieków metalicznych.

AUTO ŚWIAT TV odc. 17 A W NIM:

AUTO ŚWIAT TV odc. 17 A W NIM:

NOWOŚĆ - Suzuki SX4 w wersji sedan EKSPLOATACJA - Kiedy wymienić klocki hamulcowe? PREZENTACJA - Clio Kombi PORADY - Jak Skutecznie zabezpieczyć koła? WKRÓTCE NA RYNKU - Jaguar XF.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test