- Regeneracja zacisku to zwykle wydatek 120-250 zł. Nowa część kosztuje często tysiące
- Mechanik wymieniający części eksploatacyjne układu hamulcowego (klocki, tarcze) powinien przed zamontowaniem nowych elementów sprawdzić kondycję zacisków
- Jeśli mechanik w porę zauważy, że uszczelki wymagają wymiany, regeneracja zacisków hamulcowych będzie tania
Grzejące się w czasie jazdy hamulce, przedwczesne zużycie tarcz i klocków, drgania podczas hamowania, podejrzane odgłosy i zapachy w trakcie jazdy, znoszenie w czasie jazdy na wprost i hamowania, wzrost zużycia paliwa, wycieki płynu – to najczęstsze objawy problemów z zaciskami hamulcowymi.
Bardzo często zdarza się tak, że kierowca dowiaduje się o tym, że zacisk (lub zaciski) w jego aucie jest zepsuty, wtedy, kiedy chce zgłosić reklamację, bo dopiero co wymienione klocki hałasują albo niemal nowe tarcze zaczęły "bić" i kierownica trzęsie się podczas hamowania. Oczywiście, domyślnie wina jest zrzucana na złą jakość zamontowanych elementów, ale w rzeczywistości problem częściej tkwi właśnie w zaciskach hamulcowych.