Jego wnętrze Multiflex może być do woli przekształcane, dzięki  trzem pozycjom podłogi i składanym oparciom tylnych siedzeń. Dzięki złożeniu oparć przedniego siedzenia, otrzymamy w 3008-ce idealnie płaską podłogę, od bagażnika aż po deskę rozdzielczą. Jej ładowność zmienia się od 512 l (lub 432 dm3 wg normy VDA) do 1 604 l (lub 1 241 dm3 VDA) przy złożonych tylnych siedzeniach.Dla dodatkowej wygody, jak również dla bezpieczeństwa wszystkich, kierowca może korzystać, z unikalnych technologii, niedostępnych dotychczas na rynku, zarówno w wyposażeniu seryjnym, jak i w opcji:- system head-up display,- Distance Alert (pozwalający na utrzymanie odpowiedniego odstępu między pojazdami w zależności od prędkości),- pomocniczy, elektryczny hamulec ręczny automatyczny,- wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniulub gama systemów telematycznych z nawigacją (WIP Nav lub WIP Com 3D)…