47. W zależności od rodzaju uszkodzenia (może to byćktóryś z czujników, elementów wykonawczych, itp...), oraz warunków pracy silnika, może wystąpić niezgodność parametrów rzeczywistych z zaprogramowanymi w pamięci modułu elektronicznego sterującego pracą silnika, co prowadzi do przejścia w tryb pracy awaryjnej i ograniczenia mocy silnika. Stan taki jest najczęściej potwierdzony zapaloną kontrolką sygnalizacji usterki.Najprostsza metoda diagnozy prowadzi poprzez odczytanie zapamietanego błędu do kontroli sprawności sygnalizowanego obwodu. Po skasowaniu jedynie błędu z pamięci, do czasu osiągnięcia warunków ich ponownego wystąpienia nie występuje objaw ograniczenia mocy silnika (przejścia w tryb pracy awaryjnej). Taka jest strategia funkcjonowania układu sterowania silnikiem przewidziana przez Producenta.Po usunięciu pierwotnej usterki (np. uszkodzony czujnik) funkcjonowanie silnika powinno powrócić do normy i zachowywać się prawidłowo w całym zakresie obrotów.Krzysztof Kotarba