Chrysler Voyager, typowy Amerykanin, otrzymuje włoski styl, nabierając ekskluzywnego charakteru. Efektem zmian jest Lancia Voyager, najlepszy w dziejach "Podróżnik", który kontynuując linię odchodzącej Lancii Phedra - zapisuje nową stronę w dziejach tej kategorii.

Dostępna w wersji modelowej Gold, z dwoma silnikami do wyboru (3,6-litrowym benzynowym o mocy 283 KM oraz 2,8-litrowym turbodieslem o mocy 163 KM, oba zgodne z normą Euro 5) Lancia Voyager demonstruje nową stylizację przodu: kratę chodnicy z logo Lancii, powiększone reflektory i zabudowane w zderzaku światła przeciwmgielne. Dodatkowego smaku nadają wydłużone pasy nadwozia oraz nowe lampy tylne LED. Górne krawędzie karoserii nowego Voyagera wieńczą relingi wraz z poprzecznymi belkami dachowego bagażnika.

Lancia Voyager ma wymiary (długość x szerokość x wysokość) 5,21 x 1,99 x 1,75 metra, przy rozstawie osi ok. 3,1 metra. Przedział pasażerski jest dzięki temu obszerny, a do tego wykończony markowymi materiałami. Jakościową skórą wyłożone są siedzenia, podgrzewana elektrycznie kierownica i uchwyt selektora skrzyni biegów. Eleganckie, wnętrze jest komfortowe i świetnie wyciszone. To zasługa konstrukcji obniżającej przenikanie hałasów jezdnych i wibracji lecz także zastosowania paneli akustycznych oraz wykładzin głuszących w całej strukturze nadwozia.

Przestrzeń pasażerską można kształtować według swoich potrzeb przy pomocy kilku intuicyjnych pociągnięć. Taką rolę pełni opatentowany przez Chryslera, nowatorski system Stow 'n Go, który pozwala zamiennie wykorzystywać wnętrze Voyagera jako auto osobowe lub furgon bagażowy, bez konieczności wyjmowania siedzeń. Innowacja polega na możliwości łatwego złożenia pięciu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu w podłodze, by utworzyć pokaźną przestrzeń ładunkową. Przy siedzeniach w normalnej pozycji, komory podłogowe pełnią funkcję praktycznych pojemników na podręczne przedmioty pasażerów.

Interesującym elementem wyposażenia nowej Lancii Voyager jest "Super Konsola" wraz z dwoma gniazdkami 12V, praktycznymi uchwytami na butelki czy puszki oraz schowkami na drobiazgi, a także rozproszone oświetlenie z zastosowaniem ruchomych lampek LED w konsoli sufitowej. Z myślą o maksymalnej funkcjonalności Lancia Voyager wyposażona jest w elektryczny napęd przesuwnych drzwi bocznych i klapy tylnej wraz z systemem detekcji przeszkód na drodze zamykania.

Lancia Voyager posiada bogate wyposażenie. W jego skład wchodzi multimedialny system rozrywkowy Uconnect z dyskiem twardym 30 GB i ekranem dotykowym, radioodtwarzacz CD/DVD/MP3/WMA z portem USB i gniazdkiem AUX, oparty na łączu Bluetooth i sterowany komendami głosowymi system komunikacji bezprzewodowej Uconnect z mikrofonem w sufitowym lusterku wstecznym oraz kamera podglądu video ParkView pokazująca przeszkody podczas parkowania tyłem. Dostępny jako opcja system nawigacji Uconnect GPS umożliwia śledzenie map "z lotu ptaka" w trybie 2D i 3D oraz progresywne wyznaczanie drogi dojazdu.

Przyjemność podróży na pokładzie Lancii Voyager podnosi dwuekranowy system DVD dla pasażerów środkowego i tylnego rzędu siedzeń. Zdalnie sterowany system DVD może obsługiwać dwa spośród dostępnych mediów jednocześnie (radio, HDD, AUX, USB, 2xRGB i 2xDVD), wyświetlać obrazy na dwóch 9-calowych ekranach LCD i odtwarzać dźwięk za pośrednictwem niezależnych od siebie, 2-kanałowych słuchawek bezprzewodowych. Jak w kabinie samolotu, sufitowe lampki LED umożliwiają kierowanie strumieni światła tylko w pożądanym kierunku.

Oprócz stylizacji i komfortu jazdy Lancia Voyager posiada również inne mocne punkty, jak np. silniki. Wyposażony w standardowy filtr cząstek stałych silnik Diesla o pojemności 2,8 litra rozwija moc 163 KM i moment 360 Nm, a jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,9 l/100 przy emisji dwutlenku węgla (CO2) 207 g/km.

Drugą dostępną jednostką napędową jest silnik benzynowy V6 o pojemności 3604 cm3 i mocy 283 KM, zużywający - mimo imponujących osiągów - zaledwie 10,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Silnik ten współpracuje z wyposażoną w hydrokinetyczny konwertor momentu obrotowego, sześciostopniową przekładnią automatyczną. Rozwiązanie to pozwala "ciaśniej" zestopniować poszczególne przełożenia i ograniczyć w ten sposób zmiany prędkości obrotowej silnika, zapewniając płynniejszą pracę zespołu napędowego podczas jazdy.

Nowa Lancia Voyager znajduje się również w czołówce segmentu pod względem wyposażenia bezpieczeństwa, na co składają się m.in. nowej generacji, wielostopniowe (multi-stage) czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki kurtynowe dla wszystkich trzech rzędów siedzeń oraz boczne poduszki fotelowe kierowcy i przedniego pasażera. Dostępny jest także system wspomagający parkowanie z opcjonalną kamerą podglądu wideo, pokazującą na wewnętrznym ekranie systemu Uconnect obraz ewentualnych przeszkód podczas parkowania tyłem.

Dostępna rynkach europejskich od października bieżącego roku Lancia Voyager, zdaniem producenta, adresowana jest do nabywców o dynamicznej naturze, otwartych na najbardziej zaawansowane technologie. Na rynku włoskim Lancia Voyager oferowana będzie z początku tylko w jednej wersji modelowej Gold, obejmującej dwa silniki (3,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 283 KM lub 2,8-litrowy Diesel o mocy 163 KM, oba zgodne z Euro 5), wybór czterech kolorów nadwozia (Brilliant Black, Carbon Grey, Silver, Stone White) oraz dwie tonacje wystroju wnętrza (Black/Grey i Beige).

Do wyposażenia standardowego należą 17-calowe obręcze z lekkiego stopu o wzorze rombowym, czarne relingi dachowe, tapicerka siedzeń, uchwyt selektora skrzyni biegów i kierownica wielofunkcyjna (z przyciskami sterowania systemem audio) z jakościowej skóry, ESP, 6 poduszek powietrznych, tempomat, światła przeciwmgielne, automatyka włączania reflektorów, system aktywnej ochrony pieszych w razie kolizji, automatyczna klimatyzacja trójstrefowa, radio CD wraz z systemem 6 głośników kabinowych, system komunikacji bezprzewodowej (hands-free) UConnect z funkcjonalnością i-Pod/MP3, podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektryczny napęd drzwi bocznych i tylnej klapy nadwozia.