Lexus LS 500 F Sport dostępny będzie w wersjach z silnikiem benzynowym oraz napędem hybrydowym. Podrasowana odmiana z zewnątrz wyróżnia się grillem, progami i pokrywą bagażnika oraz 20-calowymi felgami.
We wnętrzu znajdziemy kubełkowe fotele, sportowo ukształtowaną kierownicę oraz zegary ruchomym pierścieniem i możliwością konfiguracji wyświetlanych informacji. Dbałość o szczegóły ujawnia się w aluminiowych nakładkach na pedały oraz perforowanym lewarku biegów F SPORT.
W roku 2004 Lexus zaprezentował pierwszy zintegrowany system łączący m.in. funkcje układów ABS, TRC, VSC i EPS. A już w 2012 roku wprowadzono aktywny system sterowania czterema kołami LDH (Lexus Dynamic Handling), opracowany dla modelu GS. Trzeba przyznać, że w tej dziedzinie Lexus wiódł prym. Dopiero w tym roku BMW zdecydowało się na wprowadzenie w konkurencyjnej serii 5 systemu czterech skrętnych kół.
Nowy system VDIM w LS500 F Sport nadzoruje współpracę wszystkich podsystemów pojazdu – układu hamulcowego, kierowniczego, napędowego oraz zawieszenia – w celu poprawy przyczepności, stabilności i komfortu podróżowania.
LS 500 został zbudowany w oparciu o przedłużoną wersję platformy GA–L (Global Architecture for Luxury vehicles), opracowanej dla nowego coupé Lexus LC 500. Wyposażenie LS 500 F SPORT w 20-calowe koła z oponami 245/45i 275/40 oraz większe hamulce (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu) pneumatyczne zawieszenie o sportowej charakterystyce pracy pozwala lepiej wykorzystać potencjał sztywnej platformy.
Dla modelu LS 500 Lexus zaprojektował zupełnie nowy, 3,5-litrowy silnik V6 twin-turbo o mocy 415 KM i 599 Nm, który współpracuje 10-biegową przekładnią automatyczną.
LS 500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 sekundy. Szybką reakcję silnika uzyskano między innymi dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanych zaworów upustowych sprężarek. LS 500h F SPORT wprowadza do sportowej formuły wysoką efektywność. Nowa jednostka napędowa Multi Stage Hybrid System łączy 3,5-litrowy, wolnossący, benzynowy silnik V6 pracujący w cyklu Atkinsona z dwoma elektrycznymi silnikami-generatorami i wykorzystuje lekki akumulator litowo-jonowy o niewielkich rozmiarach. Łączna moc układu to 354 KM. LS 500h może podróżować do 140 km/h z wyłączonym silnikiem spalinowym. Oprócz tego, system ten pozwala rozpędzić LS 500h z napędem na tylne koła od 0 do 100 km/h w 5,2 s.
Jeszcze nie zostały ujawnione ceny flagowego Lexusa w sportowej wersji.