Wkrótce po tym firmę przejął William C. Durant i włączył do szybko rozwijającego się koncernu General Motors. W czasie I wojny światowej Durant nie pozwolił na uruchomienie w Cadillacu produkcji silników lotniczych "Liberty". Leland otworzył 29 sierpnia 1917 r. firmę Lincoln, nazwaną tak na cześć prezydenta USA. W ciągu dwóch dni podpisał kontrakt na 6000 silników lotniczych i zrealizował je w ciągu 10 miesięcy. Po wojnie rozpoczął produkcję samochodów. Chorobliwa precyzja wydłużająca cykl produkcyjny oraz niepłacenie podatków spowodowały, że w 1922 r. Leland musiał sprzedać firmę Fordowi. Lincoln stał się natychmiast prestiżową marką. Przełomowym modelem stał się Zephyr z 1936 r. Continental produkowany był w latach 1940-42 w wersji kabriolet i coupé. Auto napędzane było dwunastocylindrowym, dolnozaworowym silnikiem V12 o pojemności 4378 ccm. W 1941 r. na zamówienie montowano automatycznie otwierany dach i szyby. Rozwiercano również silnik do pojemności 5018 ccm. Continental był pierwszym z samochodów Forda z dźwignią zmiany biegów umieszczoną przy kierownicy. Osiągał prędkość maksymalną ponad 160 km/h.