Już kilka lat temu specjaliści z IHS Automotive prognozowali, że w latach 2008-2016 wskaźnik sprzedaży najdroższych SUV-ów wzrośnie o 40 proc. Dane sprzedażowe potwierdziły, że te przewidywania były trafne. Już w zeszłym roku SUV-y stały się najpopularniejszymi i najlepiej sprzedającymi się pojazdami w Europie, a hossa na rynku tych pojazdów sprawiła, że wielu producentów wprowadziło do swojej oferty zupełnie nowe modele.

- Dane mówią, że klienci instytucjonalni są nabywcami prawie 90 proc. sprzedawanych przez nas SUV-ów. Coraz więcej właścicieli przedsiębiorstw skłania się ku tego typu modelom nie tylko ze względu na prestiż i wizerunek, ale również ze względu na kryteria związane z bezpieczeństwem. Dlatego tak dopasowaliśmy naszą ofertę, żeby już w najtańszych wersjach wyposażenia znalazł się komplet dodatkowych systemów bezpieczeństwa czynnego, takich jak na przykład system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją wykrywania pieszych, funkcja ostrzegająca o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, czy rozpoznawanie znaków drogowych - wyjaśnia Piotr Kurpiński, kierownik Salonu Lexus Warszawa Żerań.

Najnowsze dane przedstawione przez firmę doradczą KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego pokazują, że w ciągu roku Polacy kupili 210 tys. nowych aut. Oznacza to wzrost na poziomie 18,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Specjaliści podkreślają, że klienci instytucjonalni stanowią 86,2 proc. nabywców w segmencie premium. Dane pokazują również, że firmy kupują droższe i lepiej wyposażone auta.

- Najpopularniejszą formą finansowania zakupu jest nadal klasyczny leasing, ale coraz częściej klienci wybierają wynajem długoterminowy, który w naszym przypadku określany jest mianem Smart Plan. Wysokość miesięcznej raty to jeden procent wartości danego samochodu, co oznacza, że jest to obecnie najtańsza forma finansowania - dodaje Piotr Kurpiński z Lexus Żerań.

Rynek samochodów luksusowych odnotował wzrost na poziomie 31,8 proc. Oznacza to, że segment ten rozwija się prawie dwa razy szybciej, niż rynek samochodów popularnych, który zwiększył się o 17 proc. Sprawdzamy, co oferuje polski rynek w tym segmencie luksusowych SUV-ów.