Zawodnicy zespołu Mitsubishi Motors Repsol ATS Studios ukończyli właśnie dwutygodniową sesję testów zorganizowaną nieopodal Erfoud i El-Rachidia w Maroku. Zespołowi kierowcy Stephane Peterhansel, Hiroshi Masuoka, Luc Alphand i Joan "Nani" Roma oraz Jean-Pierre Fontenay przebyli około 5600 km wytrzymałościowych tras, prowadząc nowe Mitsubishi Pajero Evolution 4.

Jest to zmodernizowana wersja modelu MPR12, dzięki której japoński producent liczy na poprawienie swojego rekordu i szóstą z rzędu wygraną w tym najtrudniejszym rajdzie świata. Nowe samochody swój debiut w zawodach zaliczą jesienią. W pierwszym tygodniu testów udział brali Francuz Peterhansel - dwukrotny zwycięzca Dakaru w ostatnich latach - wraz z Hiszpanem Romą, który w swym debiutanckim Rajdzie Dakar zajął szóstą pozycję, oraz kolejny francuski zawodnik - Fontenay.

Drugi tydzień należał do dwukrotnego zwycięzcy Dakaru Hiroshi Masuoki i Francuza Alphanda, którzy zajęli się swoimi nowymi autami. Zespół podjął decyzję o nie uczestniczeniu w odbywającym się wówczas Rajdzie Turcji z serii Pucharu Świata, na korzyść sesji testowych nowych Pajero Evolution.

"W tym sporcie nigdy nie możesz sobie pozwolić na spoczęcie na laurach.", powiedział dyrektor zespołu MMSP Dominique Serieys. "Postanowiliśmy odbyć tą sesję w Maroku i przyniosła nam ona mnóstwo użytecznych informacji. To była taka namiastka Rajdu Dakar. Staramy się przygotować do tej imprezy najlepiej, jak potrafimy i to jest nasz główny cel. Wiemy już, że w czasie rajdu będą dwie sekcje maratońskie, a doskonale zdajemy sobie sprawę, jak mogą być trudne, musimy zatem być gotowi na wszystko".

"Szykujemy się także do spodziewanej zmiany przepisów i staramy się być w tej kwestii jak najbardziej elastyczni. To była bardzo użyteczna sesja prób. Podczas naszych testów temperatura powietrza osiągała 43 st. C. Zawodnikom towarzyszył zespół 24 ludzi, z pełnym zapleczem medycznym. Wszyscy nasi kierowcy spędzili sporo czasu za kierownicami swoich pojazdów a Nani Roma miał okazję by poprowadzić wersję MPR11 po raz pierwszy w życiu. Natychmiast dostrzegł różnice w stabilności auta, jego zwrotności i prowadzeniu".

Zespół Mitsubishi Motors Repsol ATS Studios przez najbliższe kilka tygodni zajmie się opracowaniem specyfikacji samochodów, ustawieniem geometrii ich zawieszeń i pełnym przygotowaniem nowego Evolution 4, przed powrotem do Maroka, co nastąpi na początku września, by kontynuować testy samochodów.