Projekt SuperMarka polskiego rynku - inicjatywa Target Group Badania i Doradztwo, członka Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii - ma na celu sprawdzenie, które z marek są najbliższe konsumentom, najbardziej przez nich cenione i z którymi konsumenci czują największą więź emocjonalną.

Badanie polegające na telefonicznym wywiadzie przeprowadzono w dwóch falach na losowej próbie 1.000 Polaków w wieku 18-50 lat, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. W pierwszej części 500 respondentów wymieniło najlepsze według nich marki w sześciu z siedmiu badanych kategorii: telekomunikacja, artykuły spożywcze, kosmetyki, AGD/RTV/Telefon, motoryzacja, parafarmaceutyki, finanse/banki/ubezpieczenia. W drugiej części badania wymienione wcześniej marki zostały poddane szczegółowej ocenie.

W kategorii "Motoryzacja" znalazło odbicie przekonanie respondentów, że samochód we współczesnym świecie jest nie tylko produktem spełniającym potrzeby funkcjonalne, ale też produktem spełniającym potrzeby emocjonalne: podkreślenie własnej indywidualności, statusu, prestiżu i stopnia samorealizacji.

Jak widać w zestawieniu, czołowe marki w tej kategorii to marki samochodów, do których Polacy od lat niezmiennie aspirują. Czołowe marki osiągnęły też najwyższe możliwe wyniki, jeżeli chodzi o jakość ich produktów.

Mercedes - 35,6

BMW - 24,6

Opel - 23,4

Audi - 22,0

Ford - 19,8

Volvo - 19,2

Toyota - 14,2

Subaru - 12,8

Honda - 11,2

Porsche- 11,0

Ciekawe wyniki pokazuje zestawienie odpowiedzi dot. cech wizerunkowych marek. Określa ono m.in. to, czy marki bardziej eksponują prestiż i powagę, czy też przebojowość i bycie "trendy". O  ile BMW i Audi postrzegane są jako marki modne, to Mercedes-Benz, mimo ze w ostatnich latach zaprezentował tak sportowe auta SLK, SLR czy CLS, nadal  traktowany jest jako marka klasyczna i poważna.

Mercedes-Benz cieszy się niezmiennie dużym zaufaniem. To dla Mercedesa (i dla BMW) najchętniej pracowaliby respondenci. W rzeczywistości oznacza to, że ankietowani mają do tych marek zaufanie, cieszą się one w ich oczach największą wiarygodnością, stabilnością i trwałością. Absolutnie największe przywiązanie i więź emocjonalną deklarują respondenci w stosunku do marki Mercedes-Benz. Aż 52%. osób najbardziej brakowałoby tej marki, gdyby zniknęła ona z  rynku.