Auto Świat Mercedes ujawnił szczegóły na temat nowego Vito

Mercedes ujawnił szczegóły na temat nowego Vito

Rzemiosło, handel detaliczny, usługi czy przewóz osób - nowe Vito to prawdziwy "jeden samochód do wszystkiego". Vito Furgon oferowane jest w trzech wersjach długości i z trzema układami napędowymi, ma też najwyższą w segmencie ładowność - do 1369 kg. Vito Mixto łączy z kolei zalety nadwozia typu furgon z funkcjonalnością kombi.

Mercedes Vito
Zobacz galerię (7)
Materiały prasowe
Mercedes Vito

Wraz z Vito Tourer Mercedes rozpoczyna zupełnie nowy rozdział w transporcie pasażerskim. Do wyboru są trzy odmiany: funkcjonalna i wytrzymała Vito Base, uniwersalna Vito Tourer Pro i Vito Tourer Select, zapewniająca standard klasy premium. W rezultacie Tourera można dopasować do wszelkich rodzajów transportu pasażerskiego.

Kierowca i pasażer nowego Vito mają do dyspozycji wygodniejsze fotele i więcej przestrzeni niż w poprzedniku.

W trakcie projektowania szczególną uwagę poświęcono rozmieszczeniu, objętości i ilości schowków - w końcu dla wielu kierowców nowe Vito będzie biurem i, często, drugim domem.

Hasło "jeden dla wszystkich" odnosi się zwłaszcza do układu napędowego nowego Vito. Pojazd dostępny jest z napędem na tylną, obie i, od teraz, także przednią oś.

Nowe Vito z napędem na przednie koła powstało głównie z myślą o pracy w pojedynkę i uzyskaniu maksymalnej ładowności w zakresie niskiej oraz średniej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Priorytetem są tu również możliwie najniższe koszty utrzymania. Model ma zamontowany poprzecznie, kompaktowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, dostępny w dwóch wersjach mocy: 88 KM oraz 114 KM.

W zastosowaniach wymagających intensywnej eksploatacji, wysokiej dopuszczalnej masy całkowitej lub holowania ciężkich przyczep, właściwym wyborem będzie Vito z napędem na tył i 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,15 litra. Oferowany jest on w trzech wersjach mocy: 136 KM (Vito 114 CDI), 163 KM (Vito 116 CDI) oraz 190 KM (Vito 119 BlueTEC). Z pierwszym w klasie silnikiem spełniającym normę Euro 6, Vito 119 BlueTEC zajmuje szczególne miejsce w gamie.

Standardem w niemal wszystkich odmianach są 6-biegowe przekładnie manualne. 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-Tronic Plus z konwerterem momentu obrotowego występuje za dopłatą dla Vito 114 i 116 CDI, a w Vito 119 BlueTEC oraz 4x4 należy do wyposażenia seryjnego.

Producent zadbał, by średnie zużycie oleju napędowego spadło względem poprzednika o około 20 proc.

Przykładem niskiego zużycia paliwa jest Vito z pakietem BlueEfficiency, dostępnym dla wersji z napędem na tylne koła i standardowym w osobowym Vito Tourer z automatyczną skrzynią oraz Vito 119 BlueTEC. Dla przykładu, średnie zapotrzebowanie na paliwo ciężarowego Vito 116 CDI BlueEfficiency wynosi zaledwie 5,7 l/100 km.

Wszystkie trzy wersje długości nadwozia nowego Vito są o 140 mm dłuższe od poprzednika, głównie ze względu na kształt przedniej części nadwozia. W rezultacie, zależnie od wersji, model mierzy 4895, 5140 lub 5370 mm długości. Jego wysokość, również zależna od wersji, wynosi maksymalnie 1910 mm - czyli znacznie poniżej granicy dwóch metrów. W rezultacie nowe Vito bez problemu może wjeżdżać na parkingi wielopoziomowe i korzystać z myjni automatycznych.

Dopuszczalna masa całkowita sztandarowych odmian waha się od 2,8 do 3,05 tony. Uzupełnia je wariant 2,5-tonowy oraz o DMC równej 3,2 t. W wersji przednionapędowej, zasilanej kompaktowym silnikiem Diesla, Vito Furgon z długim nadwoziem waży jedynie 1761 kg. W rezultacie model o dopuszczalnej masie całkowitej 3,05 t może pochwalić się imponującą ładownością 1289 kg. Klasowym czempionem jest tu jednak Vito z napędem na tył, które w wersji 3,2-tonowej ma ładowność aż 1369 kg.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków