To wciąż duży dyskomfort dla właściciela samochodu, który po pełnym ładowaniu maksymalnie może pokonać 120 km. Ale są przecież samochody użytkowe, których kierowcy przejeżdżają codziennie dokładnie tę samą trasę nie wyjeżdżając z miasta. Mamy ma myśli samochody dostawcze i autobusy. W tym wypadku napęd elektryczny nie tylko obniży koszty transportu, ale również poprawi komfort pracy kierowcy i zmniejszy hałas i emisję szkodliwych substancji w centrach miast. Taka koncepcja wygląda obiecująco. Pozostaje wciąż aktualne pytanie, czy zasięg spełni wymagania użytkowników.
Mercedes ogłosił, że wprowadza do produkcji elektryczną miejską ciężarówkę – Urban eTruck. Początkowo planowana jest niewielka seria testowa. Potencjalnie zainteresowanych jest 20 klientów flotowych, którzy zajmują się miejską logistyką. Otrzymają elektryczne ciężarówki na 12 miesięcy i w tym czasie mogą korzystać z pomocy działu testowego Mercedesa. Pilotażowy program dostarczy cenne informacje o problemach jakie pojawiają się w realnym wykorzystaniu elektrycznego transportu do celów komercyjnych. Elektryczna ciężarówka Mercedesa może zabrać na pokład 12,8 tony, a masa całego zestawu nie przekracza 25 ton. Potężne litowo-jonowe baterie o pojemności 212 kWh, pozwalają pokonać do 200 km. Czy to wystarczy?
Galeria zdjęć
Niewielki zasięg samochodów elektrycznych powoduje, że w większości przypadków nie sprawdzają się jako jedyny środek transportu w gospodarstwach domowych. To wciąż duży dyskomfort dla właściciela samochodu, który po pełnym ładowaniu maksymalnie może pokonać 120 km.
Ale są przecież samochody użytkowe, których kierowcy przejeżdżają codziennie dokładnie tę samą trasę nie wyjeżdżając z miasta.
Mamy ma myśli samochody dostawcze i autobusy. W tym wypadku napęd elektryczny nie tylko obniży koszty transportu, ale również poprawi komfort pracy kierowcy i zmniejszy hałas i emisję szkodliwych substancji w centrach miast.
Taka koncepcja wygląda obiecująco. Pozostaje wciąż aktualne pytanie, czy zasięg spełni wymagania użytkowników.
Mercedes ogłosił, że wprowadza do produkcji elektryczną miejską ciężarówkę – Urban eTruck. Początkowo planowana jest niewielka seria testowa. Potencjalnie zainteresowanych jest 20 klientów flotowych, którzy zajmują się miejską logistyką.
Otrzymają elektryczne ciężarówki na 12 miesięcy i w tym czasie mogą korzystać z pomocy działu testowego Mercedesa. Pilotażowy program dostarczy cenne informacje o problemach jakie pojawiają się w realnym wykorzystaniu elektrycznego transportu do celów komercyjnych.
Elektryczna ciężarówka Mercedesa może zabrać na pokład 12,8 tony, a masa całego zestawu nie przekracza 25 ton. Potężne litowo-jonowe baterie o pojemności 212 kWh, pozwalają pokonać do 200 km. Czy to wystarczy?