Tylko w lutym zarejestrowano w naszym kraju 35 tys. 893 samochodów osobowych oraz dostawczych, czyli o 33,48 proc. więcej niż rok wcześniej i o 11,07 proc. więcej niż w styczniu tego roku.

Zdaniem ekspertów Samaru, przyczyn takiego wzrostu sprzedaży należy upatrywać w trwającej akcji wyprzedażowej modeli wyprodukowanych w 2013 roku oraz dynamicznym wzroście sprzedaży samochodów osobowych posiadających homologację ciężarową, tzw. aut z kratką.

Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. W 2014 roku klienci kupili i zarejestrowali 8995 aut tej marki, czyli o 31,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku wyniósł 14,68 proc.

Na pozycji wicelidera znalazł się Volkswagen - 6985 zarejestrowanych aut, tj. o 45,86 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Udział marki wyniósł 11,40 proc. Na trzecim miejscu znajduje się Toyota ze sprzedażą 6038 samochodów, czyli o 68,38 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,85 proc. Na czwartej pozycji jest Opel - 4092 sprzedanych aut (wzrost o 33,64 proc., udział w rynku 6,68 proc.), a na piątej Ford - 3820 sprzedanych aut (wzrost o 5,21 proc., udział w rynku 6,23 proc.).

Ciekawie prezentuje się zestawienie sprzedaży w ujęciu klientów indywidualnych, gdzie liderem jest Opel Corsa, który w tyle zostawił m.in. druga Skodę Octavię. Wysoko uplasował się też, zajmujący trzecie miejsce, Volkswagen Tiguan.

TOP 10 samochodów najchętniej kupowanych w lutym 2014 r. przez statystycznego Kowalskiego wygląda następująco:

  1. Opel Corsa - 485 szt.
  2. Skoda Octavia - 441 szt.
  3. Volkswagen Tiguan - 436 szt.
  4. Toyota Auris - 433 szt.
  5. Toyota Yaris - 420 szt.
  6. Skoda Rapid - 352 szt.
  7. Skoda Fabia - 293 szt.
  8. Opel Astra - 257 szt.
  9. Kia Sportage - 229 szt.
  10. Volkswagen Passat - 227 szt.

W dalszej części zestawienia prezentujemy najczęściej wybierane nowe samochody w Polsce, w ujęciu zarówno sprzedaży dla klientów indywidualnych, jak i zakupów firmowych.