Nasz lokalny rynek motoryzacyjny rozwija się od wielu lat bardzo dynamicznie, aczkolwiek świadomość techniczna dużej części polskich kierowców jest na niższym poziome w porównaniu z innymi krajami należącymi do Unii Europejskiej. Dlatego też ważne jest kształtowanie wśród kierowców świadomości oraz odpowiedniego nawyku sprawdzania stanu technicznego samochodów. Jak wykazały badania, ponad 60 procent z nich korzysta dopiero wtedy, gdy samochód jest już zepsuty. Według kolejnej sondy, dla większości kierowców w Polsce podstawową motywacją do wymiany części jest bezpieczeństwo własne, a także innych uczestników ruchu drogowego (73,5 procent). Zadaniem ABS`u jest wykształcenie naturalnej potrzeby profilaktycznego sprawdzania stanu technicznego przez użytkowników.

Poprzednia edycja kampanii została odebrana przez kierowców jako przekonująca. Wpłynęła też pozytywnie na zmianę postawy wobec regularnych przeglądów technicznych. Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych poinformował: "Utwierdziło nas to w przekonaniu, że dalsze działania w tym zakresie są niezbędne".

25 kwietnia 2007 hasłem "Nie czekaj na awarię. Dla bezpieczeństwa zrób przegląd." ruszy kolejna edycja kampanii przygotowanej przez Akademię Bezpiecznego Samochodu. Na początek zostanie zorganizowana konferencja prasowa oraz kongres dla ekspertów i dziennikarzy, poświęcony bezpieczeństwu na drodze. Kampania będzie oparta na całorocznych działaniach skierowanych na cały kraj z naciskiem na okres wiosny i wczesnej jesieni. W jej ramach zostało objętych sześć województw (mazowieckie, małopolskie, dolnośląskie, śląskie, pomorskie i wielkopolskie).